- Cei din Alianța pentru Unirea Românilor, AUR, au mizat pe online, iar asta i-a dus în Parlament.
- Clipurile video și mesajele de pe Facebook au strâns milioane de view-uri și au ajuns la cei care au mers la vot.
- Dragoș Stanca, expert în digital media, a explicat strategia de comunicare online a celor de la AUR.
Dragoș Stanca spune că este o iluzie să credem că un partid poate obține 9% din voturile românilor doar folosind mediul online, într-un timp atât de scurt.
Dragoș Stanca, expert în digital media: „În primul rând, este o iluzie să credem că se pot onține 8-9% din voturile românilor doar folosind online-ul și doar în ultimele săptămâni, așa cum am văzut mai multe opinii”.
Mai mult, expertul în digital media spune că ascensiunea rapidă a partidului nu a fost prognozată de niciuna din companiile de sondare a opiniei publice
Dragoș Stanca, expert în digital media: „Este adevărat că niciuna dintre companiile de sondare a opiniei publice și niciun expert, inclusiv eu, nu au văzut ascensiunea atât de rapidă. Am observat această ascensiune doar acum 10-12 zile, deci a fost un ascendent foarte foarte abrupt”.
Dragoș Stanca, despre strategia din spatele campaniei de comunicare în online a partidului AUR
Dragoș Stanca spune că este vorba, de fapt, de peste 10 ani de muncă în zona underground a liderilor partidului AUR.
Dragoș Stanca: „Este vorba, de fapt, despre Guerrilla Marketing, inspirat din tehnicile folosite de galeriile ultras”
Dragoș Stanca, expert în digital media: „Spuneam că este o iluzie să credem că în doar câteva zile sau săptămâni AUR a reușit această performanță. Vorbim, de fapt, de peste 10 ani de muncă în zona underground a liderilor acestui partid, de Guerrilla Marketing foarte bine făcut, inspirat de tehnicile folosite de galeriile ultras.
Să nu uităm că George Simion este cunoscut în zona aceasta, ca liderul unor fracțiuni de tipul „Uniți sub tricolor” sau „Honor et Patria”, care sunt diviziuni ale galeriilor echipei naționale, din zona mai extremă a acestor susținători”.
Dragoș Stanca: „Jurnalism conservator, de inspirație fundamentalistă creștin-ortodoxă”
În plus față de marketingul de guerrillă utilizat, Dragoș Stanca evidențiază și jurnalismul conservator, de inspirație fundamendalistă creștin-ortodoxă.
Dragoș Stanca, expert în digital media: „La fel, dublat de un jurnalism conservator, de inspirație fundamentalistă creștin-ortodoxă, format în jurul jurnalistului Claudiu Târziu și altor lideri și purtători de imagine.
Un alt element important este un lider foarte puternic și neconvențional. George Simion are un discurs coerent, are școală. Nu se dă în lături de la nimic.
Românii sunt pasionați de aceste figuri foarte paterne, foarte puternice, care inspiră încredere.
Dragoș Stanca: „Partidele convenționale au lăsat un loc liber: 65% dintre români nu se regăsesc în discursurile partidelor tradiționale sau ale noilor formațiuni”
Dragoș Stanca, expert în digital media: „În al treilea rând, aș spune că a existat un loc liber lăsat de partidele convenționale: 65% dintre români nu se regăsesc în acest moment în discursurile pe care partidele tradiționale și chiar noile formațiuni le propagă.
30% dintre români se declară a fi conservatori, iar peste 60-70% nu sunt neapărat extrem de încântați de apartenența României la Uniunea Europeană.
Bazinul acesta electoral a fost lăsat liber odată cu dispariția lui Vadim Tudor, a PRM, a lui Dan Diaconescu sau, ulterior, chiar a mesajelor naționaliste date de PSD-ul lui Liviu Dragnea. Și chiar Sebastian Ghiță cu încercarea sa de partid au mers foarte mult pe discurs naționalist „Noi suntem români, trebuie să fim stăpâni”.
Dragoș Stanca: „Mesaje simple de genul Trump, pandemia și românii din diaspora”
Dragoș Stanca, expert în digital media: Sunt și mesaje foarte simple pe care acest partid le-a dat, de genul Trump: „România fără străini”, „Ortodoxie”, „Nu avortului”, „Nu homosexualilor”, plus unele mesaje corecte ca „Unirea cu Basarabia” – este un mesaj la care inclusiv oamenii din cercul meu achiesează. O temă pe care partidele tradiționale au avut o jenă să o abordeze.
Și nu în ultimul rând avem pandemia și românii de afară care vor acasă pentru că au rămas fără joburi pe unde sunt. Așa se explică și rezultatul foarte bun din străinătate.
Mulți avocați ai cauzei au viralizat aceste mesaje foarte simple de înțeles și care s-au adresat unui segment de electorat rămas orfan.
Dragoș Stanca: „Campania electorală în online s-a bazat mai ales pe organic. Au cheltuit 12.000 de euro pe Facebook, o sumă infimă pentru rezultatele obținute”
Dragoș Stanca spune că AUR are mai puțin de 400.000 de fani pe Facebook, iar costurile campanie online au ajuns la suma de 12.000 de euro, suma fiind infimă pentru rezultatele obținute de partid.
Dragoș Stanca, expert digital media: „Campania electorală online s-a bazat mai ales pe organic, pe viralizarea unor mesaje în grupuri, ale românilor din diaspora, în grupuri ale ultrașilor, în grupuri naționalist-creștine.
Foarte mulți avocați ai cauzei au viralizat mesajele. Dacă vă uitați la live-urile făcute de această formațiune, în campanie, o să vedeți că au reacții doar de tipul Like și Love. Din acest motiv, AUR merită cumva felicitări din punct de vedere strict tehnic pentru că au știut să-și angreneze electoratul online.
Sunt peste 500.000 de votanți ai acestei formațiuni, dar pe Facebook au mai puțin de 400.000 de fani și conform Facebook Transparency, au cheltuit sub 12.000 de euro în această campanie electorală pe Facebook. O sumă infimă pentru rezultatele pe care formațiunea le-a obținut”.
Urmăriți Aleph News pe Facebook, Twitter, Youtube și Instagram!