• Industria cinematografică a avut parte de o premieră istorică în 2022, când două filme românești care au intrat în top 10 în box office la finalul anului.
  • În fruntea listei se află „Teambuilding”, o comedie satirică la locul de muncă a regizorilor Matei Dima, Alex Coteț și Cosmin Nedelcu.
  • Mirciulică , filmul regizorului Cristian Ilișuan, a ajuns pe locul șapte, devansând „Black Panther: Wakanda Forever”.

Industria cinematografică din România atinge un „punct de cotitură”, acest eveniment a susținut de succesul de box office din ultimul an, scrie Variety.

În anul 2022 industria cinematografică din România a marcat o premieră când filmele „Teambuilding” și „Mirciulică” au intrat în top 10 în box office. După această performanță, Variety a scris că: „România este o bestie cinematografică”.

Cum s-au prezentat filmele românești în box office

Teambuilding este o comedie satirică la locul de muncă, a regizorilor Matei Dima, Alex Coteț și Cosmin Nedelcu.

Recomandări

ALTMAN PORNEȘTE RĂZBOIUL CU GOOGLE
100 LIDERI MONDIALI DAU STARTUL JO
CE ÎNSEAMNĂ TULBURAREA ARFID?
CE ESTE TULBURAREA ARFID?
CE DESTINAȚII VIZITEZI VARA ASTA?
UNDE CONDUCI ÎN WEEKEND?

Filmul a avut cele mai mari încasări din România, înainte de a fi doborât de „Avatar 2” a lui James Cameron, care a adunat peste 8,3 milioane de dolari până în prezent.

Mirciulică este filmul regizorului Cristian Ilișuan care prezintă o comedie despre un tânăr de 30 de ani forțat să se mute înapoi la părinți după ce a picat un examen de justiție.

Filmul a ajuns pe locul șapte, devansând „Black Panther: Wakanda Forever”; „Minions: The Rise of Gru”; „Doctor Strange in the Multiverse of Madness” și „Top Gun”: Maverick”.

Sursă: IMDb

Cum se va schimba industria cinematografică din România

„Aceste succese comerciale au pus o anumită presiune asupra artiștilor români consacrați. Ei se tem că întreaga paradigmă, în ceea ce privește finanțarea, se va schimba”, spune Mihai Chirilov, critic de film.

El adaugă: „Cred că acest lucru va reconfigura industria. Există o presiune asupra industriei cinematografice pentru a livra cifrele, din punct de vedere comercial. Nu știu cum o vor face, ce se va schimba în ceea ce privește subiectele, abordarea. Dar există ceva în aer.”

Citește și: