• Așa-zisele clinici de avort plasează reclame pe cel mai mare motor de căutare din lume.
  • Google este cunoscut pentru plasarea de reclame, astfel multe companii și site-uri profită de giganta companie pentru promovare.
  • Falsele clinici de avort au cheltuit în total 10,2 milioane de dolari pe anunțurile pentru gigantul Google în ultimii doi ani.

Google face bani de pe urma clinicilor false de avort prin generarea unor reclame care duc spre site-uri fantoma, compania ar fi reușit să câștige pentru 10 milioane de euro din aceste reclame, scrie Quartz.

Gigantul Google arată rezultate pentru falsele clinici de avorturi uneori numite „Centre de criză pentru gravide”, care par să ofere sfaturi privind asistența medicală reproductivă.

„În realitate ele sunt conduse de organizații ideologice anti-alegeri care încearcă să îi facă de rușine pe cele care doresc să avorteze și folosesc tactici de sperietură bazate pe dezinformări medicale.”, a declarat Center for Countering Digital Hate.

Recomandări

ELICOPTERUL LUI RAISI S-A PRĂBUȘIT
CÂT NE COSTĂ RECRUTAREA
RĂDUCANU SE RETRAGE DE LA ROLAND GARROS
CUM PREPARI O SALATĂ SĂNĂTOASĂ?
CREANGĂ TE INVITĂ LA EL ACASĂ
POȚI TRĂI FĂRĂ CULTURĂ?

Date statistice

188 de Centre de criză pentru gravide au plasat anunțuri pe Goolge pentru o valoare de peste 10 milioane de dolari în ultimii doi ani.

2.600 de centre care ar funcționa în țară, depășind numărul clinicilor autentice de trei ori.

15.000 este numărul de căutări legate de avort, inclusiv căutari de genul: „clinica de avort de lângă mine”, „pastilă de avort „, „clinică de avort” și „planned parenthood”, pe care clinicile false le vizează cu aceste anunțuri.

16% este ponderea site-urilor web ale clinicilor false care au promovat afirmații înșelătoare cu privire la avort, inclusiv „există riscul de afectare a sănătății mintale, supraestimarea riscului de complicații pentru viitoarele sarcini, cum ar fi pierderea fertilității, sau afirmația că avortul poate crește riscul de cancer de sân”.

Google este motorul de căutare preferat de marea majoritate a utilizatorilor de internet. Utilizatorii de internet tind să acorde cea mai mare încredere față de alte site-uri rivale precum Facebook și TikTok.

Citește și: