• Șefii de la Warner Bros. Discovery și Paramount s-au întâlnit săptămâna aceasta și au discutat despre o posibilă fuziune.
  • Warner are datorii de aproximativ 45 de miliarde de dolari.
  • Mulți observatori și analiști media sunt sceptici cu privire la meritele unei tranzacții Warner-Paramount.

Șefii de la Warner Bros. Discovery și Paramount s-au întâlnit săptămâna aceasta și au discutat despre o posibilă fuziune. Orice ofertă Warner ar fi probabil în stoc. Streaming-ul pierde bani. Încasările la box-office sunt sub așteptări. Rețelele de cablu sunt pe moarte. Industria divertismentului are mare nevoie de o întorsătură de situație iar Warner Bros. Discovery WBD sunt în declin.

Zaslav s-a întâlnit în această săptămână cu directorul general al Paramount Global PARA, Bob Bakish și au discutat despre posibilitatea unei tranzacții între giganții media. O fuziune ar aduce sub un singur acoperiș două studiouri și rețele de televiziune istorice de la Hollywood, inclusiv HBO, CNN, TNT, CBS, MTV și Comedy Central.

Warner, care are datorii de aproximativ 45 de miliarde de dolari, ar face probabil o ofertă integrală de acțiuni dacă va urmări o tranzacție. Shari Redstone, supervizorul Paramount, va primi acțiuni necontrolabile. Este posibil ca Zaslav să nu facă o ofertă, iar alți pretendenți sunt în discuții pentru Paramount.

Recomandări

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
MACRON A IEȘIT LA ATAC
CÂTE LOCUINȚE DEȚINE TAYLOR SWIFT?
RECONSTRUCȚIA FACIALĂ A UNEI FEMEI DE 75.000 DE ANI
CEI MAI BOGAȚI OAMENI DIN SUA

Logica unei asocieri Warner-Paramount

Suprapunerea rețelelor de cablu și a operațiunilor studiourilor s-ar traduce în economii de miliarde de euro. Serviciul de streaming Max al Warner ar fi supraîncărcat cu conținut. Serviciul rival Paramount+ ar fi probabil închis ca ofertă de sine stătătoare.

De asemenea, Max ar avea acces la drepturile sportive puternice pe care le deține CBS, inclusiv pachete de meciuri din NFL, fotbal universitar și baschet universitar.

Dacă această poveste vă sună cunoscut, este pentru că este o reluare jucată de multe ori în ultimul deceniu. Fuziunile gigantice au fost răspunsul la aproape toate problemele majore cu care s-au confruntat titanii industriei de divertisment. Până acum, rezultatele acestor mari tranzacții nu sunt impresionante.

„Aceste lucruri nu fac decât să prelungească pista de aterizare, dar nu schimbă destinul spre care se îndreaptă”, a declarat Andre James, șeful global pentru media și divertisment la Bain & Co.

Achiziționarea de către Disney a activelor de divertisment ale Fox, în valoare de 71 de miliarde de dolari, ar fi trebuit să dea un impuls planului de streaming. În schimb, Disney discută despre vânzarea unei participații în operațiunea Fox din India, cândva promițătoare. Serviciul Disney+ se chinuie să ajungă la profitabilitate.

Eșecul de la Paramount

Paramount a fost formată prin fuziunea celor două aripi ale imperiului media al regretatului Sumner Redstone: CBS și Viacom. Companiile, pe cont propriu, nu erau echipate pentru a lupta împotriva mastodonților din industrie. Argumentul de susținere era că împreună ar fi mai puternice în domeniul streaming-ului și ar părea atractive pentru un cumpărător din lumea tehnologiei. Poate Apple. Poate Amazon. Acest lucru nu s-a întâmplat, iar acțiunile au pierdut mai mult de jumătate din valoarea lor.

Angajații Warner cunosc această poveste la fel de bine ca oricine altcineva. Au trecut deja prin două megafuzii. În 2018, cu gigantul telecom AT&T și anul trecut, cu Discovery a lui Zaslav.

În ultimele 18 luni, Zaslav a avut mâinile ocupate încercând să convingă Wall Street de meritele ultimei tranzacții. Unele dintre ipotezele care au stat la baza acesteia par acum șubrede. El a lucrat la reducerea datoriei uriașe care a rezultat. De asemenea, a redus numărul de angajați și a pus pe rafturi proiecte de film și televiziune. A devenit ținta criticilor din partea unei mari părți a comunității creative pentru că s-a concentrat pe costuri și concedieri.

Directorii Warner spun că mișcările pe care le-a făcut Zaslav au fost necesare pentru a se adapta la un peisaj media mult mai dur. Societatea nu ar fi fost în măsură să se extindă sau să încheie acorduri dacă nu ar fi fost la fel de agresivă în reducerea costurilor.

Faptul că Zaslav își îndreaptă atenția către perspectiva unei alte afaceri mari, în timp ce încă o vinde pe ultima, este grăitor. La fel ca mulți dintre colegii săi din industrie, el crede că ar putea fi necesare chiar mai multe schimbări structurale pentru ca societățile de divertisment să își asigure creșterea și să continue să genereze profituri, spun persoane apropiate de Warner.

Încheie Warner vreun parteneriat?

Warner încă dezbate dacă trebuie să încheie un acord cu Paramount sau cu un alt gigant media, cum ar fi NBCUniversal, pentru a-și spori oferta de streaming.

Afacerea tradițională a televiziunii se reduce mai repede decât anticipau mulți directori din domeniul media. Fiecare companie media care deține canale prin cablu se confruntă cu ideea ca unele dintre ele să fie eliminate de pe cadran.

Lupta purtată de Disney la începutul acestui an cu Charter a fost un semn prevestitor. Acordul final a dus la renunțarea a opt canale Disney. Paramount se confruntă cu același risc.

Streaming-ul ar trebui să fie soluția la declinul televiziunii. Dar majoritatea marilor jucători pierd bani. Operațiunile de streaming ale Warner, care includ Max și Discovery+, sunt modest profitabile. Se așteaptă ca Paramount să piardă peste 1 miliard de dolari în acest an din streaming, urmând ca pierderile să se diminueze ulterior.

Anul trecut, când Netflix a înregistrat primul declin al numărului de abonați din ultimii zece ani, acțiunile companiilor media din întreaga lume s-au prăbușit. Investitorii au ridicat semne de întrebare cu privire la sustenabilitatea modelului de afaceri de streaming.

Grace Lee, codirector al practicii de media și divertisment din America la AlixPartners, a declarat că este greu pentru un streamer să aibă succes, dacă nu se află printre cei mai mari trei. „Netflix este numărul unu. Disney este numărul doi. Aveți nevoie de un număr trei”, a spus Lee. Această tranzacție ar deschide calea pentru ca Warner-Paramount să fie un număr trei clar.

Nici filmele nu o duc mai bine

Afacerea cu filme este instabilă din punct de vedere structural. În timp ce Barbie și Oppenheimer au susținut box office-ul de vară vânzările de bilete nu au reușit să depășească 2019. Unele cinematografe au apelat la conținut alternativ și la reluări de filme vechi pentru a umple perioadele de inactivitate.

Potrivit The Wall Street Journal, box office-ul intern a încasat 8,5 miliarde de dolari până pe 10 decembrie. Aceasta este peste cele 6,9 miliarde de dolari generate anul trecut, dar sub 10,4 miliarde de dolari din 2019.

Dacă Warner face o ofertă integrală de acțiuni pentru Paramount, ar putea fi greu de concurat cu orice ofertă din partea Skydance Media. Skydance este o companie de producție condusă de David Ellison, fiul lui Larry Ellison, cofondatorul miliardar al Oracle.

Controlul de reglementare ar putea fi intens pentru o tranzacție Warner-Paramount având în vedere că ar combina două studiouri majore de la Hollywood. Este puțin probabil ca Redstone să dorească să se supună unei lungi analize de reglementare pentru a face o afacere cu Warner.

Mulți observatori și analiști media sunt sceptici în privința meritelor unei tranzacții Warner-Paramount. Dacă obiectivul este un parteneriat în domeniul streaming-ului, există alte modele de explorat înainte de a sări la o fuziune totală.

„În cele din urmă ne este greu să vedem această tranzacție concretizându-se”, a scris analistul TD Cowen Doug Creutz. Un joint-venture care să combine Max și Paramount+ „ar putea fi o cale de discuție mai fructuoasă”, a spus el.

Citește și