- Ferrari a câștigat duminică ediția centenară a celor 24 de ore de la Le Mans.
- Succesul după 342 de tururi pe circuitul Sarthe din nord-vestul Franței a pus capăt unei serii de cinci triumfuri consecutive pentru Toyota.
- „Este emotionant. Incredibil. Nu am cuvinte”, a declarat fostul pilot de Formula 1 Giovinazzi la televiziunea Eurosport.
Ferrari a câștigat duminică ediția centenară a celor 24 de ore de la Le Mans, cu italianul Alessandro Pier Guidi conducând ultima ediție pe steagul în carouri, pentru prima victorie generală a mărcii în 58 de ani, scrie TimesLive.
Succesul după 342 de tururi pe circuitul Sarthe din nord-vestul Franței a pus capăt unei serii de cinci triumfuri consecutive pentru Toyota în cea mai veche cursă de anduranță activă din lume.
Ferrari 499P numărul 51, împărtășit de Pier Guidi, compatriotul Antonio Giovinazzi și britanicul James Calado, a învins Toyota numărul opt condusă de Elveția Sebastien Buemi, neozeelandezul Brendon Hartley și japonezul Ryo Hirakawa cu un minut și 21 de secunde.
Fostul pilot de Formula 1 numește acest moment „emoționant”
„Este emotionant. Incredibil. Nu am cuvinte”, a declarat fostul pilot de Formula 1 Giovinazzi la televiziunea Eurosport. „Este o mare realizare și, după atât de mult timp, cred că aceasta va rămâne cu siguranță în istorie”, a spus Calado.
Cadillac-ul numărul doi condus de de două ori câștigătorul neozeelandez Earl Bamber și britanicii Alex Lynn și Richard Westbrook a terminat pe locul al treilea, dar cu un tur mai jos în cea de-a 91-a ediție a cursei de când a fost rulată pentru prima dată în 1923.
A fost prima victorie generală a Ferrari pe circuitul Sarthe din 1965, când americanul Masten Gregory și pilotul austriac de Formula 1 Jochen Rindt au câștigat, și pe locul 10 în total pentru marca de mașini sport de lux.
Ferrari are, de asemenea, 29 de victorii de clasă la credit.
Dramă la pitstop
Victoria a fost uimitoare până la sfârșit, însă a existat o dramă finală la pitstop când Pier Guidi a intrat pentru a alimenta. Italianul nu a reușit să plece de la oprirea finală, Ferrari-ul s-a blocat în timp ce mecanicii Toyota urmăreau, întrebându-se dacă o victorie uluitoare ar putea fi, până la urmă, smulsă dintr-o înfrângere iminentă.
Pier Guidi a început după o resetare care părea să dureze o veșnicie, dar avantajul echipei AF Corse a fost redus la 51 de secunde înainte de oprirea finală a Toyota.
„Am dat totul. Am fost cei defavorizați astăzi”, a spus Hartley. „În cea mai mare parte a cursei am fost una dintre mașinile mai lente. Ne-am revenit la sfârșit, cu temperatura mai caldă a pistei. Ultimele stinturi au fost probabil cele mai bune pe care le-am făcut. Tocmai am făcut tură de calificare după tură de calificare. Știam că dacă am încercat să-i punem sub un fel de presiune… am făcut totul, am aruncat totul în ei. .”
Premieră în ultimii 50 de ani pentru Ferrari
Hirakawa, căruia i s-a spus să facă un atac maxim în ultimele două perioade, s-a răsucit împotriva barierelor de la Arnage penultima oră și a trebuit să facă reparații în față și în spate.
Ferrari a început cu mașinile 50 și 51 de pe primul rând, o premieră ultimii în 50 de ani pentru marca care a purtat bătălii epice cu Ford în anii 1960, înainte de a pleca în 1973 și apoi a revenit anul acesta la categoria Hypercar.
Șeful echipei Ferrari de Formula 1 Fred Vasseur și pilotul Charles Leclerc, dintre care niciunul nu a avut prea multe de sărbătorit în acest sezon, s-au alăturat sărbătorilor după cel mai mare succes al mărcii italiene de până acum. „Se simte absolut uimitor, mai ales că un Ferrari câștigă după atâția ani”, a spus Leclerc.
Finalul Nascar
Ferrari și Toyota s-au luptat toată noaptea, cu doar 14 secunde despărțind mașinile. Cealaltă mașină a Toyota, numărul șapte, s-a retras după o coliziune cu șoferul/directorul Kamui Kobayashi la volan, cu 103 de ture.
„Am avut ambele cauciucuri înțepate pe spate și arborele de transmisie din stânga spate era rupt, așa că nu am avut loc să mă întorc”, a spus șoferul japonez după ce a coborât.
Mașina Ferrari 50, care a pornit datorită italianului Antonio Fuoco, a terminat pe locul cinci după ce a pierdut timp la reparații în timpul nopții.
Mașina de stoc NASCAR Chevrolet Camaro condusă de Hendrick Motorsports cu de șapte ori campion al Cupei Jimmie Johnson, fostul câștigător al 24 de ore de la Le Mans Mike Rockenfeller și campionul 2009 de F1 Jenson Button a terminat pe locul 39 din 62 de titulari. Mașina a concurat ca o înregistrare „Garage 56”, subliniind tehnologia viitoare.
Actorul de la Hollywood Michael Fassbender și-a trântit Porsche-ul 911 de bariera anvelopelor din curbele Porsche și s-a retras după aproape 20 de ore.
Citește și