• Roverul Perseverance găsește posibilite molecule organice pe Planeta Roșie.
  • Descoperirile privind moleculele organice pe Marte deschid noi perspective pentru viitoarele misiuni de explorare și cercetare a planetei.
  • Cristian Român, editor la Revista Știință și Tehnică: Locul de unde au fost recoltate probele se numește Craterul Jezero, iar în trecut, acesta a fost, de fapt, un delta al unui râu. Deci, există posibilitatea ca viața să fi apărut acolo.

Există viață pe Marte? Nu mai e o întrebare fără răspuns. Descoperirile recente ale roverului Perseverance pe Marte ne aduc noi indicii despre posibila existență a moleculelor organice pe Planeta Roșie.

Descoperirea stârnește fascinația și ridică întrebări legate de originea vieții în sistemul solar. Tot ieri Telescopul Webb, cu oglinzi mari și instrumente sofisticate, ne-a bucurat privirile cu imagini incredibile, nevăzute până acum asupra galaxiilor îndepărtate.

Pentru a înțelege mai bine semnificația acestor descoperiri, îți oferă detalii Cristian Român, editor la Revista Știință și Tehnică.

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
MACRON A IEȘIT LA ATAC
CÂTE LOCUINȚE DEȚINE TAYLOR SWIFT?
RECONSTRUCȚIA FACIALĂ A UNEI FEMEI DE 75.000 DE ANI
CEI MAI BOGAȚI OAMENI DIN SUA

,,Au fost descoperite, de către Roverul Curiosity, prin metode spectroscopice, molecule organice complexe în eșantioanele de sol marțian. E vorba despre hidrocarburi aromatice monociclice și policiclice, care sunt, cumva, la baza vieții pe Pământ. Dar există o problemă aici. Ele pot să aibă și o origine abiotică în meteoriții care cad pe Pământ. De exemplu, putem găsi asemenea molecule organice complexe în meteoriți. Întrebarea este următoarea: aceste molecule au fost produse de ființe vii cu celule, organisme monocelulare sau multicelulare, sau sunt rezultatul unor procese geologice?”

Roverul a descoperit compuşii folosind un instrument, aşa numitul SHERLOC: Scanning Habitable Environments with Raman and Luminescence for Organics and Chemicals. El cartografiază moleculele organice şi mineralele de pe suprafaţa pietrelor. A găsit materiale organice în toate cele 10 zone ţinta din crater. Acum trebuie că mostrele colectate să ajungă pe Terra pentru analiză. De abia la final de ani 2020 se va petrece asta.

,,Locul de unde au fost recoltate probele se numește Craterul Jezero, iar în trecut, acesta a fost, de fapt, un delta al unui râu. Deci, există posibilitatea ca viața să fi apărut acolo. Cercetătorii nu exclud această posibilitate originii biologice, dar ne cer să așteptăm până în jurul anului 2031, când vor fi aduse eșantioane de pe Marte pentru a fi analizate în detaliu.” a spus Cristain Român.