• Fosforilarea a jucat un rol crucial în evoluția celulelor pe Pământ, acum 3,5 mld de ani.
  • Fosforilarea contribuie la tranziția protocelulelor către structuri complexe și chimic active.
  • Recreând condițiile de atunci într-un laborator, cercetătorii au arătat că acest proces chimic a fost un element cheie în evoluția chimică timpurie.

Institutul de Cercetare Scripps din California a identificat un proces chimic, numit fosforilare. Adică modul în care primele cellule s-ar fi putut forma pe Pământ și care au jucat un rol crucial în apariția vieții pe planeta noastră.

Despre ce descoperire vorbim mai exact?

Oamenii de știință de la Institutul de Cercetare Scripps din California au făcut un pas semnificativ în elucidarea misterului formării primelor celule de pe Pământ, dezvăluind că procesul chimic de fosforilare a avut un rol crucial în evoluția acestora.

Fosforilarea, un proces în care grupuri de atomi, inclusiv fosfor, sunt adăugate la molecule, s-a dovedit a fi prezentă mult mai devreme decât se credea inițial, contribuind la tranziția protocelulelor către structuri mai complexe și chimic active. Aceste protocelule, considerate elemente de bază ale biochimiei acum 3,5 miliarde de ani, au fost esențiale în procesul de apariție a vieții pe Pământ.

AVEM PRINTRE CELE MAI MICI PREȚURI LA ENERGIE
BLINKEN, AVERTISMENT CĂTRE CHINA
UNDE MERGI ÎN VACANȚA DE PAȘTE?
AZI FACI SPORT ÎN PARCUL COPIILOR
JOE BIDEN, DECLARAȚIE ȘOCANTĂ
O NUNTĂ CU PERIPEȚII

Recreând condițiile de atunci într-un laborator, cercetătorii au arătat că acest proces chimic a fost un element cheie în evoluția chimică timpurie, sugerând un mediu propice formării celulelor primordiale. Această descoperire nu doar aduce lumină asupra mediilor chimice ale Pământului timpuriu, dar și ridică noi întrebări fascinante despre originile și evoluția vieții pe planeta noastră.