• Cercetările au arătat că dispozitivele electronice personale pot emite un semnal în aceeași bandă de frecvență cu sistemele de comunicații și navigație ale aeronavei.
  • Guvernele din întreaga lume au dezvoltat aceleași strategii și politici pentru a preveni problemele de interferență cu aviația.
  • Rețelele wireless sunt conectate printr-o serie de turnuri.

Telefoanele mobile trebuie să fie setate pe modul de zbor, astfel încât să nu poată provoca o urgență pentru avion. Navigația și comunicațiile aeriene se bazează pe serviciile radio, care au fost coordonate pentru a minimiza interferențele încă din anii 1920.

Tehnologia digitală utilizată în prezent este mult mai avansată decât unele dintre tehnologiile analogice mai vechi pe care le foloseam chiar și acum 60 de ani. Cercetările au arătat că dispozitivele electronice personale pot emite un semnal în aceeași bandă de frecvență cu sistemele de comunicații și navigație din avion, creând ceea ce se numește interferență electromagnetică.

Dar în 1992, Autoritatea Federală a Aviației din SUA și Boeing, în cadrul unui studiu independent, au investigat utilizarea dispozitivelor electronice în cazul interferențelor cu aeronavele și nu au constatat nicio problemă cu computerele sau alte dispozitive electronice personale în timpul fazelor necritice ale zborului.

Recomandări

FĂRĂ SUCURI ÎN ȘCOLI
BĂLĂCĂREALA DIN GUVERN
TRUDEAU ÎȘI DĂ DEMISIA
ROMÂNIA ÎN TOP...
UNDE MERGI AZI?
PREGĂTIRI PENTRU VIITOR

De asemenea, Comisia Federală pentru Comunicații din SUA a început să creeze lățimi de bandă de frecvență rezervate pentru diferite utilizări – cum ar fi telefoanele mobile și navigația și comunicațiile din aeronave – astfel încât acestea să nu interfereze între ele. Guvernele din întreaga lume au dezvoltat aceleași strategii și politici pentru a preveni problemele de interferență cu aviația. În UE, dispozitivele electronice au fost autorizate să rămână aprinse din 2014.

2,2 miliarde de pasageri în 2021

Rețelele wireless sunt conectate printr-o serie de turnuri; rețelele ar putea fi supraîncărcate dacă toți pasagerii care zboară în avion deasupra acestor rețele de la sol își folosesc telefoanele. Numărul de pasageri care au zburat în 2021 a fost de peste 2,2 miliarde, iar acest număr este la jumătate față de cel din 2019. Companiile wireless ar putea avea dreptate aici.

Bineînțeles, când vine vorba de rețelele mobile, cea mai mare schimbare din ultimii ani este trecerea la un nou standard. Actualele rețele wireless 5G – dezirabile pentru viteza mai mare de transfer de date – au provocat îngrijorare pentru mulți din industria aviatică.

Lățimea de bandă a frecvențelor radio este limitată, dar noi încă încercăm să adăugăm tot mai multe dispozitive noi la aceasta. Industria aviației atrage atenția că spectrul de lățime de bandă al rețelelor fără fir 5G este remarcabil de aproape de spectrul de lățime de bandă rezervat aviației, ceea ce poate provoca interferențe cu sistemele de navigație din apropierea aeroporturilor care ajută la aterizarea aeronavei.

Operatorii aeroportuari din Australia și SUA au exprimat preocupări legate de siguranța aviației în legătură cu implementarea 5G, însă se pare că aceasta s-a desfășurat fără astfel de probleme în Uniunea Europeană.