• Mașinile electrice reduc poluarea semnificativ în oraș
  • La producția bateriei, în schimb, există emisii de dioxid de carbon
  • Durata medie de viață a unei baterii este de șapte ani

Mașinile electrice reduc semnificativ poluarea, dar asta nu înseamnă că ele sunt prietene bune cu mediul. Și asta pentru că poluează foarte mult atunci când se produce bateria.

„Atunci când este produsă bateria implicit există emisii de dioxid de carbon. Se mută poluarea, chiar dacă curentul electric ar fi produs dintr-o termocentrală care ar arde cărbuni, termocentrala se află în afara orașului, nu se află într-o aglomerație urbană cum este cazul mașinilor”, a spus Bogdan Alecu, jurnalist la Ziarul Financiar.

Producția bateriilor presupune procese complexe.

Recomandări

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN

„A produce o baterie pentru o mașină electrică este destul de complicat, deoarece aceasta conține mai multe metale rare, iar companiile producătoare trebuie să cumpere de la furnizori. Care au șantiere foarte mari și decopertează suprafețe întinse de pământ, tocmai pentru a obține aceste metale rare”, a adăugat Bogdan Alecu.

Durata media a unei baterii este de șapte ani. Atunci când se descarcă, bateria trebuie înapoiată producătorului. În caz contrar, impactul asupra mediului este uriaș.

„Urmează a fi livrate înapoi producătorului, având în vedere preocuparea pentru păstrarea mediului. Și este distrusă de producătorul inițial, de producătorul care a făcut bateria. El având obligația de a le distruge și tehnologia”, a spus Silviu Giura, directorul unei reprezentanțe auto.