- Ele acuză grupul că a încălcat „în mod sistematic și masiv” „legislația europeană privind protecția datelor”.
- Meta „și-a construit o poziție dominantă pe piața publicitară prin ignorarea reglementărilor”.
- Această plângere intervine în contextul în care grupul american a lansat la începutul lunii noiembrie un nou sistem în Europa.
Zuckerberg dă de probleme. 80 de publicații spaniole cer 550 de milioane de euro de la Meta pentru „concurență neloială”. Meta „și-a construit o poziție dominantă pe piața publicitară prin ignorarea reglementărilor”, ceea ce a provocat „daune evidente presei spaniole, până la a-i pune în pericol viabilitatea”, susține președintele AMI, José Joly.
Ele acuză grupul că a încălcat „în mod sistematic și masiv”, între 25 mai 2018 și 31 iulie 2023, „legislația europeană privind protecția datelor”, care impune consimțământul utilizatorilor de internet pentru utilizarea datelor lor în scopuri de profilare publicitară.
Această practică „ar fi permis grupului american să propună vânzarea de spații publicitare pe baza unui avantaj concurențial obținut în mod nelegitim”, în detrimentul presei tradiționale, care a respectat aceste reglementări.
Această plângere intervine în contextul în care grupul american a lansat la începutul lunii noiembrie un nou sistem în Europa, care permite utilizatorilor să nu mai vadă publicitate personalizată în schimbul unui abonament sau să „continue să folosească serviciile sale în mod gratuit”, acceptând să își cedeze datele personale.
Citește și
- Nicolas Cage își face planul pentru retragere: „S-ar putea să mai am încă trei sau patru filme. Simt că am spus tot ce aveam de spus cu cinematografia”
- VIDEO. Trailerul noului joc GTA6 a apărut. Acțiunea prezintă o poveste de dragoste și crimă
- YouTube testează o nouă funcție. Numărul de like-uri și vizualizări s-ar putea actualiza în timp real