• Zibo, un oraș industrial din estul Chinei, a devenit un punct de atracție pentru turiștii interni.
  • Popularitatea orașului Zibo a explodat după ce videoclipuri cu grătarele sale locale la prețuri accesibile au devenit virale pe rețelele de socializare.
  • În luna martie, Zibo a primit 4,8 milioane de vizitatori – mai mult decât populația sa locală de 4,7 milioane de persoane.

Industria turismului din China și-a reluat activitatea după aproape trei ani de blocaje de tip COVID-19, iar un oraș puțin cunoscut a ieșit câștigător surpriză. Zibo, un oraș industrial din provincia Shandong din estul Chinei, a devenit un punct de atracție pentru turiști în timpul vacanței de o săptămână de Ziua de Mai, care a început sâmbătă, scrie Business Insider.

Orașul este atât de popular încât autoritățile orașului Zibo îi îndeamnă pe oameni să îl viziteze în afara perioadelor de vârf sau să ia în considerare posibilitatea de a merge în alte locuri din provincia Shandong. Popularitatea orașului Zibo a explodat în ultimele două luni, după ce videoclipuri ale studenților de la facultate cu grătarul local accesibil din oraș au devenit virale pe rețelele de socializare, potrivit publicației de stat China Daily. Frigăruile de grătar din Zibo sunt unice prin faptul că sunt gătite parțial înainte de a fi servite clienților, care pot apoi să le termine de gătit singuri, potrivit China Daily.

Postările virale ale batoanelor de grătar din Zibo au stimulat tinerii din întreaga China să viziteze orașul. În scurt timp, și alte persoane le-au călcat pe urme. În luna martie, Zibo a primit 4,8 milioane de vizitatori – mai mult decât populația sa locală de 4,7 milioane de persoane.

Autoritățile din Zibo indică faptul că orașul ar putea fi copleșit în timpul vacanței lungi. Deși am făcut tot posibilul, s-ar putea să nu putem oferi servicii capabile să satisfacă pe deplin nevoile turiștilor”, a declarat guvernul local din Zibo într-un anunț – prezentat ca o scrisoare” către călători – pe 27 aprilie. Acesta a adăugat că recentul aflux de turiști a cauzat unele probleme și neplăceri” pentru vizitatori.

Autoritățile locale din Zibo au declarat pentru agenția de știri de stat Xinhua că rezervările hoteliere au crescut cu 800% în această vacanță Săptămâna de Aur”, comparativ cu 2019. De asemenea, biletele de tren de la Beijing către oraș de 1 mai au fost epuizate în doar un minut de la punerea lor în vânzare. cel puțin o persoană care aștepta locuri a fost hrănită în timp ce se afla încă la coadă duminică, la ora 22.00.

Un astfel de entuziasm este motivul fundamental care atrage oamenii în Zibo”, a scris un utilizator Weibo, ale cărui comentarii au primit peste 5.000 de aprecieri. Doar în Zibo mi-am dat seama că grătarul te poate umple cu adevărat. Și nu este nici scump”, a scris un alt utilizator Weibo, ale cărui comentarii au primit aproape 400 de like-uri.

Citește și