• Peste 23.000 de melodii sunt identificate în fiecare minut de Shazam, iar aplicația a fost utilizată de peste 70 de miliarde de ori.
  • Shazam creează o amprentă adio unică pentru fiecare piesă, mai apoi caută în baza de date a altă amprentă care se potrivește cu prima.
  • Shazam a fost lansată în 2002, iar în 2018, Apple a cumpărat compania, ajutând Shazam să devină una dintre cele mai populare aplicații gratuite de muzică.

Peste 23.000 de melodii sunt identificate în fiecare minut de Shazam, iar aplicația a fost utilizată de peste 70 de miliarde de ori. Dar, deși utilizarea ei este simplă, un calcul complex face posibil acest lucru, scrie WSJ.

Shazam creează o amprentă adio unică pentru fiecare piesă, mai apoi caută în baza de date a altă amprentă care se potrivește cu prima. Asta înseamnă că simplifică sunetul cu date care pot fi procesate rapid.

Primul pas în crearea aplicației a fost digitalizarea foarte multor melodii, pentru că nu exista nicio bază de date care să poată fi folosită.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

„Puneam CD-uri pe computer, care ajungeau într-un software pe care l-am creat. Am folosit 100.000 de CD-uri, asta înseamnă aproximativ 1.7 milioane de piese. Pentru ca CD-urile nu conțin metadate, am fost nevoiți să scrie numele fiecărei melodii, al fiecărui album și al fiecărui artist.”, spune Chris Barton, Co-fondator Shazam.

Shazam a fost lansată în 2002, iar în 2018, Apple a cumpărat compania, ajutând-o să devină una dintre cele mai populare aplicații gratuite de muzică.

Citește și