- Exporturile franceze Louis Vouitton, Loro Piana sau Moet and Chandon au depășit exporturile agro.
- Grupul LVMH, cel mai mare grup al luxului, are 75 de branduri.
- Bernard Arnault, fondatorul și CEO LVMH, este cel mai bogat om din lume.
Exporturile LVMH, liderul pieței mondiale de lux, cu sediul la Paris, au depășit exporturile întregului sector agricol francez, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanţă Asterès și citat de ZF. Valoarea de 23,5 miliarde de euro a bunurilor companiei care au fost vândute în străinătate anul trecut a depăşit contribuţia de 3,2% a întregului sector agricol, ceea ce întăreşte importanţa sectorului de lux pentru balanţa comercială a Franţei.
Se reflectă importanța sectorului bunurilor de lux în balanța comercială a Franței. Sigur că bunurile de lux au valoare adăugată foarte mare, ceea ce face să reflecte în toată economia producția acestora. PIB-ul asta înseamnă, valoarea adăugată, iar când faci un produs de lux, desigur că costul de producție, chiar dacă este în Franța, nu este atât de ridicat. Cea mai mare parte a prețului este branding-ul desigur, ori când reușești să pui atâta valoare adăugată peste un cost de producție, rezultă bineînțeles un PIB mult mai mare care se împarte la toată lumea.
Faptul că a depășit exporturile agricole este o chestiune cu atât mai impresionantă. Cu cât Franța este o putere agricolă în Europa, PIB-ul Franței are o pondere agricultura de cam 3-4% similară cu ponderea agriculturii României în PIB. Sigur ne raportăm la un cu totul alt PIB. Franța are un PIB de 2000 de miliarde, iar România are un PIB de 300 miliarde, dar totuși are o pondere foarte bună
Avem niște fabrici foarte interesante de producție, avem de exemplu fabrica Moncler. În România se produc cam 1/3 din gecile Moncler care se vând la nivel global. Deci mai avem pe alocuri câte o fabrică – două din acestea, dar sigur că economia României nu este o economie care produce foarte multă valoare adăugată. Avem momentan o creștere, ceea ce este ok, dar noi nu producem atât valoarea adăugată și sigur ar fi foarte bine să atragem cât mai multe investiții în astfel de produse, dar să avem aici și un centru de vânzări. Să fie și sediul aici, nu doar fabrica, pentru că dacă ai doar fabrica, iar vânzarea trece prin sediul central din Franța, PIB-ul cel mare îl face Franța și nu România, ori aici mai trebuie lucrat în România, ca să ajungă și o țară care care să atragă și sediile centrale, și secțiile de vânzări, și centrele financiare ale lumii.
Citește și