• Motivul deciziei de a împărți departamentul RESIN în două este necunoscut.
  • Departamentul RESIN se confruntă cu o situație incertă după retragerea liderului și fondatorului echipei, Jan Gennai.
  • Google pierde teren în competiția cu platforme precum TikTok și ChatGPT.

După plecarea liderului echipei de supravegherea evoluției A.I, Jan Gennai, CEO-ul Google a decis să împartă departamentul de supraveghere A.I. în două. Motivul pentru care a luat această decizie rămâne, însă, necunoscut. Cei aproximativ 30 de angajați care activează în această echipă nu vor mai lucra împreună. Nimeni nu pare să fi fost dat afară, însă motivul pentru care, după 6 ani, CEO-ul a decis să despartă acest departament nu poate fi înțeles, cel puțin deocamdată.

Departamentul responsabil de supravegherea evoluției A.I., cunoscut sub acronimul RESIN, pare să aibă un viitor foarte incert după ce liderul și chiar fondatorul departamentului s-a retras din funcție la începutul anului. Din ce apare pe profilul său de LinkedIn, Jan Gennai încă ar lucra în departamentul de consultare strategică. Însă, surse anonime din interiorul companiei spun că totuși va pleca definitiv în scurt timp. Situația este cu atât mai neobișnuită, întrucât echipa RESIN a rămas cam în aceeași formulă din 2018, în ciuda faptului că cei de la Google sunt recunoscuți pentru restructurările frecvente pe care le fac.

Pichai își dorește inteligență artificială dezvoltată etic

„Explorăm potențialul inteligenței artificiale într-o manieră cât se poate de etică”. Așa sună deviza pe care angajații Google și-o asumă în 2024. Situația a luat o turnură neașteptată, însă, după ce Jan Gennai a decis să plece din funcție.

Recomandări

ALEGERI 2024
MUSK TAIE POSTURI LA GUVERN
CONTROALE LA GRANIȚĂ
ȘTII DE VREME?
UCRAINA PIERDE 40% DIN KURSK
CINE CÂȘTIGĂ CODE KIDS

În același timp, Google pierde teren în fața platformelor care limitează mult mai puțin potențialul inteligenței artificiale, precum TikTok sau ChatGPT. Va fi interesant de urmărit cum va reuși gigantul să gestioneze situația, astfel încât să exploreze puterea A.I., poziționându-se diferit față de concurență, prin această abordare etică pe care o dorește CEO-ul.

Citește și: