Titanic II intră în proces de construcție. Când te vei putea urca la bordul vasului de lux

Timp de mai bine de un deceniu, miliardarul australian Clive Palmer a fost forța motrice din spatele planurilor de construire a Titanicului II – o replică a navei nefaste care s-a scufundat în 1912, cu peste 2.200 de oameni la bord, scrie CNN.

La mai bine de un secol de la căderea Titanicului, lumea rămâne atrasă de povestea sa. Tragedia a inspirat filmul de succes al lui James Cameron, câștigător Oscar în 1997, „Titanic”, cu Leonardo DiCaprio și Kate Winslet în rolurile principale și i-a fascinat pe exploratorii amatori de zeci de ani.

O astfel de misiune s-a încheiat cu o tragedie în iunie anul trecut, când toți cei cinci pasageri de la bordul submersibilului Titan au fost uciși când nava a suferit o implozie catastrofală în drum spre epavă. Clive a relansat proiectul în timpul unui briefing de presă recent la Opera din Sydney, pe fundalul faimosului port al orașului.

Palmer, care și-a făcut avere din minerit, rămâne nedesfiat de valul dezastruos al Titanicului. El a lansat pentru prima dată planuri pentru Titanic II în 2012 și din nou în 2018, dar planurile au fost abandonate în timpul pandemiei de Covid. Când și-a expus prima dată visul de a construi o versiune mai dinamică a Titanicului în urmă cu mai bine de un deceniu, opinia populară era că era suficient de bogat și excentric pentru a o face.

Acum că pandemia a trecut și navele de croazieră sunt din nou pe mare, Palmer, care este președintele companiei Blue Star Line din spatele proiectului, a spus că este momentul potrivit pentru a-și reînvia visul Titanic.

„Suntem foarte încântați să anunțăm că, după întârzieri globale neprevăzute, ne-am reangajat cu parteneri pentru a aduce la viață visul Titanic ll. Să înceapă călătoria”, a spus Palmer într-un comunicat de presă.

Blue Star solicită propuneri și intenționează să confirme un constructor de nave până la sfârșitul anului, care să înceapă lucrările în primul trimestru al anului 2025. În acest moment, Palmer se așteaptă ca ofertanții câștigători să aibă sediul în Europa. El nu crede că standardele chineze sunt la înălțime, a spus el reporterilor.

Pasagerii vor fi încurajați să se îmbrace pentru anii 1900, dar nu este obligatoriu, a spus un purtător de cuvânt.

Nava în sine va avea 269 de metri lungime și 32,2 metri lățime – puțin mai lată decât originalul. Capacitatea va fi de 2.345 de pasageri repartizați pe nouă punți cu 835 de cabine. Aproape jumătate dintre acestea vor fi rezervate pentru pasagerii de prima clasă.

Pasagerii de clasa a treia vor sta la mese lungi într-o sală de mese comună – așa cum au fost pe barca originală – deși un purtător de cuvânt a spus că și alte mese vor fi disponibile pentru cei care doresc o experiență mai puțin autentică.

Palmer vrea să reproducă Titanic – fără finalul tragic. Și el crede că atingerea fascinației lumii pentru vasul de lux îi va aduce cumva pe oameni mai aproape. „Știm cu toții să facem război. Obținem armate și finanțăm războaie. Oamenii știu despre asta. Dar este mult mai greu să faci pace. Pentru a face pace, trebuie să rămâi cu ea în fiecare zi. Progresezi centimetru cu centimetru”, a spus el în comunicatul de presă.

Titanic ll este ceva care poate oferi pace. Poate fi o navă a păcii între toate țările lumii. Milioane au visat să navigheze pe ea, să o văd în port și să experimenteze măreția ei unică. Titanic va fi nava pe care acele vise devin realitate”, a spus Palmer.

Citește și

Exit mobile version