• Profesorii vor integra inteligența artificială în disciplinele noi sau opționale la nivel de liceu, conform unui proiect de strategie națională pentru inteligența artificială.
  • Documentul vorbește și despre cum inteligența artificială va fi folosită pentru evaluarea automată atât a elevilor, cât și a profesorilor.
  • Același document care urmează să fie prezentat Guvernului cere introducerea unor discipline opționale la nivel liceal care se vor axa pe studierea beneficiilor inteligenței artificiale.

Profesorii vor integra inteligența artificială în disciplinele noi sau opționale la nivel de liceu, conform unui proiect de strategie națională pentru inteligența artificială. Documentul urmează să fie adoptat la nivel de Guvern până la sfârșitul anului 2023, spune Bogdan Ivan, ministrul Cercetării.

Documentul vorbește și despre cum inteligența artificială va fi folosită pentru evaluarea automată atât a elevilor, cât și a profesorilor. “Introducerea de instrumente bazate pe IA în procesul de instruire din ciclurile de învățământ preuniversitar, pentru: instruire individualizată, diferențiată și personalizată, stimularea motivației de învățare și a implicării în procesul de instruire, evaluare automată a elevilor și a profesorilor, alinierea automată a curriculei la nivelul elevilor”.

Același document care urmează să fie prezentat Guvernului cere introducerea unor discipline opționale la nivel liceal care se vor axa pe studierea beneficiilor inteligenței artificiale și cum funcționează aceasta.

Recomandări

CA ÎNTRE PRIME DOAMNE
EFECTUL „SWIFT” BATE JOCURILE OLIMPICE
ANGELINA JOLIE, ACUZATĂ CĂ I-A ÎNDEPĂRTAT PE COPII DE BRAD PITT
PROTESTE LA EUROVISION
GRETA THUNBERG SE ALĂTURĂ PROTESTELOR
ZELENSKI DEMITE PE BANDĂ RULANTĂ

Proiectul folosește o serie de referințe, de la programul de guvernare 2021-2024 la PNRR și Proiectul România Educată,  la o serie de strategii de dezvoltare în domeniul tehnologic, precum Strategia pentru digitalizarea educației 2021-2027 SMART Edu, care are două obiective stabilite:  “dezvoltarea de competențe relevante pentru transformarea digitală”, respectiv “dezviltarea unui ecosistem performant de educație”.

Citește și: