- Șefului Consiliului European neagă că a avut cheltuieli „extravagante” și spune că costurile mai mari sunt cauzate de pandemia Covid și de războiul din Ucraina.
- Michel a declarat că liderii UE i-au cerut să joace un rol mai important pe plan internațional și i-au acordat „sprijinul lor total” atunci când mandatul său a fost reînnoit.
- Acesta folosește în mod obișnuit avioane private, care sunt de până la 14 ori mai poluante pentru fiecare pasager decât zborurile comerciale, costurile variind de la 1 283 de euro la 9 049 de euro.
Președintele Consiliului European, Charles Michel, a negat că a plătit facturi de călătorie „extravagante”, după ce utilizarea de către acesta a avioanelor private a fost pusă sub observație.
Michel, care este responsabil de organizarea summiturilor UE, a declarat că factura sa de călătorie a fost mai mare decât cea a predecesorilor săi din cauza exigențelor legate de reprezentarea Europei pe scena mondială în timpul pandemiei Covid și a războiului din Ucraina, scrie The Guardian.
Într-o serie de interviuri acordate presei belgiene, Michel a declarat că liderii UE i-au cerut să joace un rol mai important pe plan internațional și i-au acordat „sprijinul lor total” atunci când mandatul său a fost reînnoit pentru încă doi ani și jumătate în martie 2022.
Comentariile sale au fost făcute după ce Le Monde a relatat despre utilizarea de către acesta a unor avioane private costisitoare, inclusiv pentru zboruri scurte la Paris, precum și în alte orașe deservite de companiile aeriene comerciale, cum ar fi Berlin și Viena.
Potrivit unui document publicat pe pagina sa de la Consiliul European, Michel a zburat de la Bruxelles la Paris în februarie pentru o reuniune privind combaterea terorismului în Sahel, la un cost de 4.379 de euro (3.867 de lire sterline), în loc să ia trenul rapid care circulă frecvent și care leagă orașele în 1 oră și 22 de minute. Pentru deplasările sale la cel de-al doilea sediu al Parlamentului European, la Strasbourg, el folosește în mod obișnuit avioane private, care sunt de până la 14 ori mai poluante pentru fiecare pasager decât zborurile comerciale, costurile variind de la 1 283 de euro la 9 049 de euro numai pentru biletul de întoarcere.
Citește și
- Îți e ascultat telefonul? Un expert în tehnologie explică dacă unele reclame online sunt întâmplătoare sau nu
- Un apropiat al familiei regale susține că regina Camilla s-a simțit rănită că a fost numită ticăloasă de prințul Harry
- FOTO. Meghan Markle se află pe lista programului de încoronare a regelui Charles al III-lea. Reacțiile controversate ale fanilor