• UE introduce limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor și anvelopelor.
  • Vehiculele electrice și cele alimentate cu hidrogen sunt supuse normelor Euro 7.
  • Poluarea aerului duce la peste 300.000 de decese premature pe an în UE.
  • Normele se aplică mașinilor și camionetelor de la 30 de luni după intrarea în vigoare.

Uniunea Europeană introduce limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor și anvelopelor autovehiculelor. Conform Parlamentului European, normele se aplică mașinilor și camionetelor la 30 de luni după intrarea lor în vigoare.

Pentru autobuze și camioane normele se aplică la 48 de luni după intrarea lor în vigoare. Uniunea Europeană interzice vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină și motorină din 2035.

Cât de necesară este măsura și ce impact are

„Este o măsură utilă. Era de așteptat să apară și astfel de măsuri, însă fără sisteme și norme complementare, măsura nu va avea un impact semnificativ, ba din contră va crea în continuare discrepanțe și o segregare din ce în ce mai mare. Noi asociem poluarea cu particule fine datorate traficului rutier și circulației în proporție de 12% din total. Dacă nu încercăm să uniformizăm sau să atragem investițiile pentru o mai mare dezvoltare a multor zone din Europa, acest lucru înseamnă că oamenii vor avea acces mai puțin la mijloace de transport moderne supuse unor taxări.

Recomandări

A.I. NEWS
ULTIMATUM PENTRU HAMAS
CÂT INVESTESC PARTIDELE ÎN PROPAGANDĂ
UNDE MERGE REGELE CHARLES
MACRON A IEȘIT LA ATAC
FERRARI LANSEAZĂ UN NOU BOLID

Atât timp cât noxele provenite din circulația autovehiculelor sunt responsabile, fără a face mai mult pentru a descuraja naveta de tip individual și a ne orienta spre transportul de tip masă, respectiv trenuri sau mijloace de transport în comun, impactul va fi unul mic.

Totuși, să nu uităm că există o însemnătate ca imagine generală pentru că trenul este, în continuare, în creștere la decesele premature asociate poluării aerului, cu atât mai mult cu cât schimbarea metodologiei de colectare a datelor face să pară că acestea sunt în scădere. Deși, din studii independente sau surse terțe par a fi în creștere.

Așteptăm măsurile, așteptăm și investiții guvernamentale în ceea ce privește transportul public de masă”, a declarat Bogdan Țucmeanu, activist de mediu, la Aleph News.

Citește și