• „Jinfluencer” este un nou termen pentru un jurnalist – influencer.
  • Jurnaliștii în devenire trebuie acum să fie echipați cu o serie de noi abilități care sunt native din punct de vedere social.
  • 20% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani folosesc TikTok ca sursă principală de știri.

În acest moment, se desfășoară un război pentru publicații, iar „jinfluencerii” (jurnalist + influencer) se află în centrul acestuia, scrie The Drum.

Peisajul mediatic fragmentat ne-a servit din ce în ce mai mult interese de nișă și nanointerese, îndepărtând relevanța de la mainstream către surse mai puțin masive, dar mai de încredere, creând implicare mai profundă cu un public mai loial și mai atent, pe care brandurile se străduiesc să îl caute.

Într-o societate mediatică stabilită și progresistă va exista întotdeauna loc pentru puncte de difuzare a presei diferențiatoare. Știri în curs de desfășurare vs. știri lente, digital vs. mirosul de cerneală, opinii de stânga vs. dreapta. Împreună, acestea creează o imagine de ansamblu autentică a status quo-ului, până la un anumit punct. Cu toate acestea, a apărut un câmp de luptă improbabil între jurnaliști și influenceri.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Editorul britanic Reach – proprietar al Daily Mirror, Daily Express, Manchester Evening News și al mai multor titluri locale – a devenit exemplul acestei lupte atunci când a anunțat 450 de concedieri anul trecut și a planificat să angajeze influenceri în locul jurnaliștilor.

Directorul executiv Jim Mullen a declarat că „nu le place cuvântul influenceri aici, dar am adus oameni care au un public și… i-am supus la o pregătire formală pentru a ne asigura că pot scrie lucruri în mod corect”.

Deși nu este o veste grozavă pentru cei afectați de concedieri, este de fapt un plan de afaceri destul de bun. Dacă 20% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani folosesc TikTok ca sursă principală de știri, este logic să aducem creatori populari în redacție.

Poate fi orice micro sau macroinfluencer un jurnalist? Și ar trebui să fie? Doar pentru că au reach nu înseamnă că pot prezenta o știre echilibrată. Doar pentru că au engagement nu înseamnă că se angajează într-un interviu decent.

Cu o mare putere vine o mare responsabilitate, iar odată ce un influencer trece pragul pentru a deveni un „jinfluencer”, există o etică implicată, un lucru la care jurnaliștii instruiți sunt destul de buni, fiind purtătorii adevărului. Așadar, sunt jurnaliștii tradiționali amenințați de „jinfluenceri”? Pe scurt, da.

În timp ce reporterii de profil înalt și cei specializați la nivel național și internațional pot dormi liniștiți, formatele se schimbă, iar jurnaliștii în devenire trebuie acum să fie echipați cu o serie de noi abilități care sunt native din punct de vedere social – abilități de prezentare, editare video, gestionare a comunității și distribuție pe canale, în special pentru titlurile care se adresează unui public tânăr.

Dar, oportunitatea este la îndemâna lor. Pregătirea lor profesională îi pune într-o poziție mult mai bună pentru a adopta aceste abilități în arsenalul lor și pentru a crea oportunități de creștere social-first pentru conținutul lor. Este mult mai greu pentru creatorii de conținut consacrați să fie guvernați de un nou set de principii jurnalistice la care nu au aderat anterior.

Așadar, depinde de jurnaliști să își servească corect publicul prin furnizarea de conținut de știri în formatul cerut de noile audiențe. Înțelegerea mediilor verticale, conținutul de tip „bite-sized”, ușor de digerat în deplasare, luarea unor subiecte complexe și aprofundarea lor pentru a le face simplu de înțeles – reprezintă noua paradigmă.

Citește și