- Google, Facebook, Instagram şi mai nou TikTok atrag cele mai multe venituri de pe piaţa de online.
- Google a raportat pierderi de aproape 2 milioane de euro.
- Mihai Vînătoru spune că e posibil ca piața să se ducă spre jumătate de miliard de euro.
Platformele de social media stau foarte bine la noi. Piața de publicitate online din România se extinde rapid, estimându-se că va atinge aproape 500 de milioane de euro în acest an, cu Facebook, Instagram și TikTok. Google pe de altă parte raportează pierderi mari.
Ce pierderi are Google?
Google, Facebook, Instagram şi mai nou TikTok atrag cele mai multe venituri de pe această piaţă. Circa 80% din bugete vin de la marile companii. CEO-ul agenţiei de marketing digital DWF, Mihai Vînătoru spune că e posibil ca piața să se ducă spre jumătate de miliard de euro. Și vorbim aici doar de publicitate plătită, nu de optimizare pentru motoarele de căutare.
Google a raportat pierderi de aproape 2 milioane de euro. Deși are venituri de 200/300 de milioane de euro pe an de pe la companiile care se promovează în faţa audienţei din România, în 2022 a avut pierderi nete de 1,8 milioane de euro. Datele financiare sunt declarate de Google Bucharest SRL. La nivel global compania-mamă a Google (Alphabet) a raportat pentru 2023 o marjă a profitului net de 24%. Se pune astfel întrebarea cum este posibil ca o companie să raporteze pierderi și o cifră de afaceri mult mai mică decât se aștepta, în ciuda veniturilor masive.
Această situație evidențiază nevoia de claritate și transparență în ceea ce privește practicile financiare ale marilor companii, mai ales în contextul unei piețe în continuă expansiune și a unei dependențe tot mai mari de publicitatea online.
Citește și