• Astronomii de la Universitatea Queen din Belfast au descoperit un nou tip de explozie cosmică.
  • Dr Matt Nicholl, de la Școala de Matematică și Fizică de la Queen’s, a descris descoperirea drept „una dintre cele mai strălucitoare pe care le-am văzut vreodată”.
  • Datele istorice au arătat că au existat doar două alte evenimente cosmice cu un set similar de proprietăți, descoperite de sondajele ROTSE și ZTF în 2009 și 2020.

Astronomii de la Universitatea Queen din Belfast au descoperit un nou tip de explozie cosmică care eclipsează aproape fiecare supernova detectată în univers. La fel de strălucitoare ca sute de miliarde de sori, dar care se estompează rapid, explozia rară și orbitoare se crede că a fost cauzată de o gaură neagră care s-a ciocnit cu o stea, scrie Sky News.

Ei au identificat mai întâi evenimentul, cunoscut sub numele de AT2022aedm, folosind rețeaua de telescoape robotizate Atlas din Hawaii, Chile și Africa de Sud. Aceștia scanează cerul în fiecare noapte pentru a căuta orice obiect care se mișcă sau își schimbă luminozitatea.

ALICIA KEYS E NOMINALIZATĂ LA TONY AWARDS
O GENERAȚIE DE SINGURATICI
MENIU A LA GREC
UE DĂ 9 MIL € PT. CHIRURGIA CU HOLOGRAME
ȘOȘOACĂ INTRĂ ÎN CURSA PENTRU PMB
AVEREA LUI MUSK CREȘTE

El a spus: „De obicei, cu o supernova foarte luminoasă, aceasta va fi estompat la jumătate din luminozitatea maximă în decurs de o lună. În același timp, AT2022aedm a scăzut la mai puțin de 1% din vârful său – practic a dispărut. ”

Dr. Shubham Srivastav, tot de la Queen’s, a declarat: „Datele noastre au arătat că acest eveniment a avut loc într-o galaxie masivă, roșie, la două miliarde de ani lumină distanță. Aceste galaxii conțin miliarde de stele precum soarele nostru, dar nu ar trebui să aibă stele suficient de mari. pentru a ajunge ca o supernovă”.

Datele istorice au arătat că au existat doar două alte evenimente cosmice cu un set similar de proprietăți,  descoperite de sondajele ROTSE și ZTF în 2009 și 2020.