• Noul sistem de asamblare a autovehiculelor de la Tesla a stârnit un entuziasm instantaneu atunci când a fost prezentat în martie.
  • Musk consideră că firma trebuie să regândească radical metodele de fabricație convenționale pentru a construi vehicule electrice mai accesibile – și mai profitabile – în volume mai mari.
  • Procesul de asamblare unboxed este menit să permită Tesla să atingă acest obiectiv ambițios de preț.

Noul sistem de asamblare a autovehiculelor de la Tesla Inc. (TSLA.O), care a stârnit un entuziasm instantaneu atunci când a fost prezentat în martie, a declanșat o dezbatere în rândul experților din domeniul producției auto pentru a stabili dacă așa-numitul proces unboxed al CEO-ului Elon Musk este radical, revizionist sau derivat – sau toate acestea, scrie Reuters.


Musk consideră că firma trebuie să regândească radical metodele de fabricație convenționale pentru a construi vehicule electrice mai accesibile – și mai profitabile – în volume mai mari. Investitorii au așteptat ca Tesla, cel mai valoros producător auto din lume, să anunțe un vehicul electric cu un preț sub 30.000 de dolari. În prezent, cel mai ieftin Tesla începe de la peste 40.000 de dolari. Procesul de asamblare unboxed este menit să permită Tesla să atingă acest obiectiv ambițios de preț.

Cum arată procesul


Un expert a descris procesul ca fiind „revoluționar”, cu potențialul de a răsturna linia de asamblare tradițională în mișcare a industriei auto. Alții s-au întrebat dacă un proces care se bazează pe tehnici testate anterior, cum ar fi asamblarea modulară, poate contribui la reducerea dramatică a costurilor de producție.

Recomandări

CÂND ÎNCEP COPIII SĂ FOLOSEASCĂ A.I.
JAPONIA PREZINTĂ TEHNOLOGIA 6G
MET GALA 2024
IOHANNIS SE ÎNTÂLNEȘTE CU BIDEN
GATES ÎȘI VINDE IAHTURIURILE
CUM ARATĂ UK LA UN AN DE LA ÎNCORONARE?

Atunci când noul proces a fost dezvăluit la Ziua investitorilor Tesla din 1 martie, directorii au declarat că acesta va face ca vehiculele de generație următoare ale companiei să fie „semnificativ mai simple și mai accesibile”. Oficialii au declarat că procesul de asamblare fără cutie ar putea reduce costurile de producție la jumătate și ar putea reduce cu 40% amprenta fabricii. Scopul, a declarat compania, este de a „construi mai multe vehicule la costuri mai mici”.

Ansamblul de noi tehnici nu va fi testat pe deplin până când sistemul nu va fi instalat la sfârșitul anului 2024 la noua fabrică de 5 miliarde de dolari a Tesla din Monterrey, Mexic, unde compania intenționează să construiască o nouă generație de vehicule electrice de sub 30.000 de dolari.

Se vehiculează câteva întrebări mari: Ce fel de impact va avea procesul Tesla asupra industriei auto în general? Va face inutil sistemul de producție Toyota, copiat pe scară largă? Și poate Musk să facă procesul companiei sale să funcționeze așa cum a promis, având în vedere istoricul Tesla în ceea ce privește termenele de producție nerespectate și încercările eșuate de a implementa tehnologii nedovedite?

Tesla testează în continuare diverse elemente ale sistemului, inclusiv utilizarea unor subansamble mari din față și din spate construite pe piese turnate de sub caroserie dintr-o singură bucată, care sunt apoi unite la un pachet structural central de baterii. Panourile de caroserie sunt vopsite separat, apoi sunt îmbinate spre finalul procesului de asamblare.

Citește și