• Multe dintre companiile de publicitate care plătesc pentru reclame TrueView pe alte site-uri și aplicații ar putea să nu primească ceea ce au plătit.
  • Guvernul SUA, parlamentul UE, orașul New York și un departament de poliție din Delaware se numără printre advertiserii guvernamentali de pe acest serviciu.
  • Google TrueView este produsul de publicitate video brevetat de Google, care este afișat nu numai pe YouTube, ci și pe site-uri și aplicații.

Un nou raport susține că Google ar fi indus în eroare zeci de companii de publicitate din mediul de afaceri și guvernamental cu privire la vizionarea anunțurilor care rulează pe site-uri și aplicații ale unor terțe părți, în timp ce le percepea pentru acestea, scrie The Guardian.

Google TrueView este produsul de publicitate video brevetat de Google, care este afișat nu numai pe YouTube, ci și pe site-uri și aplicații terțe de pe internet. Utilizatorii pot sări peste anunț după cinci secunde, dar o companie de advertising este taxată doar dacă un utilizator urmărește 30 de secunde – sau durata anunțului, dacă este mai mică de 30 de secunde – și dacă videoclipul redă audio și nu este activat de un utilizator care trece pasiv pe lângă el pe pagină.

Organizația de cercetare în domeniul publicității Adalytics a raportat săptămâna aceasta că, în urma cercetărilor sale, a constatat că multe dintre companiile de advertising care plătesc pentru reclame TrueView care rulează în afara YouTube pe alte site-uri și aplicații ar putea să nu primească ceea ce au plătit.

Recomandări

NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT
AVION DOBORÂT ÎN MARE
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

Google nu ar fi respectat propriile politici

Firma a analizat campaniile publicitare a peste 1.000 de mărci de pe internet și a constatat că multe dintre reclamele TrueView nu respectau propriile orientări ale Google, inclusiv unele reclame care au fost difuzate în playere video de mici dimensiuni în colțul sau în partea laterală a ecranului, unele care au fost complet dezactivate, nu au avut conținut video real între reclame sau au fost difuzate cu puțină interacțiune sau activare din partea utilizatorului.

Printre site-urile web care rulează reclame TrueView cu sunet mut se numără NYTimes, Reuters, Wired, Mashable și Gizmodo. Cercetarea a identificat, de asemenea, reclame în care butonul de view a fost ascuns sau întunecat pentru a îngreuna posibilitatea utilizatorilor de a sări după cinci secunde.n”.

Guvernul SUA, parlamentul UE, orașul New York și un departament de poliție din Delaware se numără printre advertiserii guvernamentali de pe acest serviciu. Printre companiile care utilizează TrueView se numără Ernst & Young, American Express, TikTok, Disney+, IBM, HBO Max și Pizza Hut. O marcă de bunuri de consum identificată în raport a descoperit că 20% din bugetul campaniei sale de 75.000 de dolari a mers către canalele YouTube, în timp ce 80% au mers către aplicații și site-uri terțe, inclusiv investing.com și Candy Crush Saga pe Android.

Citește și: