Utilizarea inteligenței artificiale la locul de muncă îți poate afecta performanța. Studiul arată că AI-ul poate trimite informații greșite

Utilizarea inteligenței artificiale la locul de muncă îți poate afecta, de fapt, performanța. Asta o spune a analiză a celor de la Boston Consultin Group. Experimentul a fost realizat de către Boston Consultin Group, în parteneriat cu Universitatea Harvard, Wharton și Massachusetts Institute of Technology.

Firul poveștii sună cam așa: 758 de persoane repartizate în 3 grupe. Prima grupă: fără acces la AI, a doua grupă cu acces la ChatGPT alimentat de GPT-4, iar ultima grupă cu acces la varianta de bază a ChatGPT, ceea ce putem testa noi în prezent gratuit. Pe lângă această versiune, a treia grupă a avut acces și la videoclipuri și documente de instruire privind strategiile în domeniul ales. Aici există o altă diferențiere: sarcini „în interiorul frontierei” și „în afara frontierei”.

Primul se referă la sarcini pe care AI-ul le poate îndeplini, printre care: brainstorming de concepte inovatoare de nume sau reclame de și despre băuturi, elaborarea unui plan de afaceri complet pentru un nou concept de încălțăminte. Sarcinile din „afara frontierei” reprezintă task-uri folosind date financiare interne și interviuri cu persoane din interiorul companiei – informații la care

AI nu a avut acces. AI-ul se descurcă strict la ceea ce știe cel mai bine – muncă tehnică, logică și informații puse „pe tavă” și clar îi lipsește cu desăvârșire inteligența emoțională, perspicacitate și încă mai trimite informații eronate. S-a constatat, în puține cazuri, că oamenii care au folosit AI nu au avut intenția de a edita draft-ul primit.

Citește și:

Exit mobile version