• Trenul Orient Express va fi repus în funcțiune pe ruta Paris – Istanbul pentru Jocurile Olimpice din 2024.
  • Trenul va include 17 vagoane ale trenului original, recent restaurate, care păstrează decorul autentic Art Deco.
  • În „apartamentele” trenului, arhitectul a dorit să contracareze liniile și modelele stricte ale trenului, introducând forma circulară.

Trenul Orient Express va fi repus în funcțiune pe ruta Paris – Istanbul pentru Jocurile Olimpice din 2024. Cu 140 de ani în urmă pornea spre lume simbolul călătoriei cu trenuri de lux. Acest tren devenit legendar era o nouă artă de a trăi și de a călători, al cărei farmec se păstrează până astăzi.

Cum va arăta trenul Orient Express după restaurare?

Trenul va include 17 vagoane ale trenului original, recent restaurate, care păstrează decorul autentic Art Deco. Orient Express a fost creat în 1883. Trenul a călătorit în mai toată Europa continentală, cu principalele stații terminale la Paris și Istanbul și ramuri care au extins serviciul către Atena, Bruxelles și Londra. Orient Express este povestea unui tren născut dintr-un vis, iar realitatea în care s-a transformat sfidează timpul.

Astăzi, trenul creat cu 140 de ani în urmă a fost reimaginat de arhitectul Maxime, care și-a pus semnătura pe mai multe proiecte prestigioase de restaurare și decorare în ultimii 20 de ani. Arhitectul și-a asumat provocarea de a readuce pe șine legendarul Orient Express într-o formă modernă. Povestea contemporană a izvorât din legenda Orient Express este o proiecție într-o eră, anii 1920, și în cultura luxului.

Recomandări

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
MACRON A IEȘIT LA ATAC
CÂTE LOCUINȚE DEȚINE TAYLOR SWIFT?
RECONSTRUCȚIA FACIALĂ A UNEI FEMEI DE 75.000 DE ANI
CEI MAI BOGAȚI OAMENI DIN SUA

Totul a început cu desene, schițe și modele realizate manual. Trenul va avea la fiecare masă, un ceas sună ora pentru cokteiluri și cină. Un buton de apel este rezervat pentru serviciul de șampanie, un alt buton convoacă personalul.

În „apartamentele” trenului, arhitectul a dorit să contracareze liniile și modelele stricte ale trenului, introducând forma circulară. Unghiurile sunt rotunjite în tot trenul, iar ferestrele sunt ca niște tablouri care înfățișează natura. Pereții despărțitori sunt acoperiți cu lemn prețios și un strat de piele. Tăbliile paturilor de mari dimensiuni sunt decorate cu lemn „brodat” cu mărgele de sidef și bronz și există în toate cușetele elemente recuperate din trenul original. Discretă și surprinzător de confortabilă pentru un tren, baia cu uși glisante este împodobită cu marmură.

Citește și