• Dispozitivele electronice personale pot emite un semnal în aceeași bandă de frecvență ca și sistemele de comunicații și navigație ale aeronavei.
  • Comisia Federală de Comunicații din SUA a început să creeze lățimi de bandă de frecvență rezervate pentru diferite utilizări.
  • Rețelele ar putea deveni supraîncărcate dacă pasagerii care zboară peste aceste rețele terestre își folosesc toți telefoanele.

Telefoanele mobile trebuie să fie setate în modul avion atunci când zbori, astfel încât să nu poată provoca o urgență pentru avion, scrie Mercury News. Navigația și comunicarea aviației se bazează pe serviciile radio, care au fost coordonate pentru a minimiza interferențele încă din anii 1920.

Tehnologia digitală utilizată în prezent este mult mai avansată decât unele dintre tehnologiile analogice mai vechi pe care le folosim chiar și acum 60 de ani. Cercetările au arătat că dispozitivele electronice personale pot emite un semnal în aceeași bandă de frecvență ca și sistemele de comunicații și navigație din avion, creând ceea ce este cunoscut sub numele de interferență electromagnetică.

În 1992, Autoritatea Federală de Aviație a SUA și Boeing, într-un studiu independent, au investigat utilizarea dispozitivelor electronice în avion și nu au găsit probleme cu computerele sau alte dispozitive electronice personale în timpul fazelor necritice ale zborului.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Comisia Federală de Comunicații din SUA a început, de asemenea, să creeze lățimi de bandă de frecvență rezervate pentru diferite utilizări – cum ar fi telefoanele mobile și navigația și comunicațiile aeronavelor – astfel încât acestea să nu interfereze una cu cealaltă. Guvernele din întreaga lume au dezvoltat aceleași strategii și politici pentru a preveni problemele de interferență cu aviația. În UE, dispozitivele electronice au fost permise să rămână pornite din 2014.

Care ar putea fi, de fapt, problemele în avion?

Rețelele wireless sunt conectate printr-o serie de turnuri; rețelele ar putea deveni supraîncărcate dacă pasagerii dintr-un avion își folosesc toți telefoanele. Numărul de pasageri care au zburat în 2021 a fost de peste 2,2 miliarde și acesta este jumătate din numărul de pasageri din 2019. Când vine vorba de rețelele mobile, cea mai mare schimbare din ultimii ani este trecerea la un nou standard. Rețelele wireless 5G actuale – de dorit pentru transferul lor de date cu viteză mai mare – au cauzat îngrijorare pentru mulți din industria aviației.

Lățimea de bandă a frecvenței radio este limitată, dar încă încercăm să adăugăm mai multe dispozitive noi. Industria aviației subliniază că spectrul de lățime de bandă a rețelei wireless 5G este remarcabil de aproape de spectrul de lățime de bandă rezervată pentru aviație, ceea ce poate cauza interferențe cu sistemele de navigație din apropierea aeroporturilor care ajută la aterizarea aeronavei.

Operatorii aeroportuari din Australia și SUA și-au exprimat preocupările legate de siguranța aviației legate de lansarea 5G, cu toate acestea, se pare că aceasta s-a lansat fără astfel de probleme în Uniunea Europeană. În orice caz, este prudent să limitați utilizarea telefonului mobil în avioane în timp ce problemele legate de 5G sunt rezolvate.

Citește și