• Deutsche Telekom, compania germană de telecomunicații, a prezentat un telefon cu inteligență artificială la Congresul Mondial al Mobilelor mai devreme în această săptămână.
  • Prin utilizarea inteligenței artificiale, funcțiile zilnice, care în trecut erau efectuate de aplicații, vor fi în curând executate de un asistent asemănător.
  • „Le vom folosi pentru a îmbunătăți și simplifica viața clienților noștri.”

Deutsche Telekom, compania germană de telecomunicații, a prezentat un telefon cu inteligență artificială la Congresul Mondial al Mobilelor mai devreme în această săptămână (27 februarie). Telefonul, care își propune să „înlocuiască numeroasele aplicații” de pe un smartphone tradițional, precum un iPhone de la Apple sau un Google Pixel, este rezultatul unei colaborări între compania Brain.ai și Qualcomm, conform Android Central.

Prin utilizarea inteligenței artificiale, funcțiile zilnice, care în trecut erau efectuate de aplicații, vor fi în curând executate de un asistent. „Inteligența artificială și modelele de limbaj extinse (LLM) vor deveni în curând o parte integrantă a dispozitivelor mobile,” a declarat Jon Abrahamson, șeful de produs și digital al Deutsche Telekom.

„Le vom folosi pentru a îmbunătăți și simplifica viața clienților noștri. Viziunea noastră este un concierge magenta pentru un smartphone fără aplicații. Un companion real de zi cu zi care îndeplinește nevoi și simplifică viața digitală.”

Recomandări

VA AVEA UE NOI MEMBRI?
UNDE SCHIEZI AZI?
CINE E BABSI ZANGERL?
BYE, BYE GALLIANO!
RIRI PRIMEȘTE AUTOGRAF
GEN Z INVESTEȘTE ÎN MENTORAT ONLINE

Între timp, pe 19 februarie, Meizu Technology a anunțat că renunță complet la afacerea de smartphone-uri. Compania-mamă, Geely, se concentrează complet pe inteligența artificială, având convingerea că aceasta este viitorul. Ca urmare, nu va mai exista seria Meizu 21 Pro, Meizu 22 și Meizu 23 în viitor. În schimb, un produs hardware cu inteligență artificială va fi lansat mai târziu în acest an, conform companiei.

Desigur, dezvoltările de mai sus vin pe fondul apariției dispozitivelor precum Rabbit R1, un telefon mini bazat pe AI, și pinul wearable cu AI Humane Ai, care devin disponibile pentru mai mulți clienți.

Luke Pearce, un analist de cercetare la CCS Insight, crede că companiile observă reacția consumatorilor la dezvoltările recente în domeniul AI.

„Consumatorii asociază GenAI cu idei futuriste și inovatoare, iar companiile sunt interesate să arate cum folosesc astfel de tehnologii în marketingul produselor lor,” a declarat Pearce pentru Android Central. Companiile nu numai că observă posibilitățile futuriste ale AI, dar sunt și conștiente de cât de des consumatorii profită de produsele prezentate anual.

Shen Ziyu, președintele și CEO-ul Xingji Meizu Group, a remarcat că utilizatorii de smartphone-uri își iau mai mult timp să facă upgrade. Conform constatărilor sale, a durat în medie 51 de luni sau aproape patru ani pentru utilizatori să facă upgrade. Raportul de Prezentare Generală a Dispozitivelor Mobile realizat de Scientiamobile a confirmat că în T2 al anului 2023, majoritatea utilizatorilor de smartphone-uri Android (26,4 la sută) au folosit dispozitivul aproximativ doi până la trei ani. DazeInfo a adăugat că 61,8 la sută din toate smartphone-urile Android sunt utilizate între două și cinci ani.

„Companiile de smartphone-uri pariază cu siguranță că AI-ul este răspunsul pentru a încuraja upgrade-urile și pentru a încerca să se diferențieze în ceea ce privește software-ul,” a explicat Pearce.

Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă acest lucru va fi suficient pentru a încuraja clienții să facă un upgrade. Și în timp ce consumatorii vor vedea probabil mai puține evenimente anuale care anunță upgrade-uri hardware, aceste prezentări nu dispar neapărat, conform lui Pearce.

„Nu sunt sigur dacă acest lucru se schimbă complet, deoarece există mult hardware implicat și în telefoanele AI, cum ar fi chipseturile care alimentează aceste dispozitive și upgrade-urile anuale generale în performanță pe care le aduc. Dar, da, în viitor, am putea vedea cicluri de lansare a smartphone-urilor mai puțin frecvente, în special cu presiunea tot mai mare asupra mediului și a sustenabilității.”

Aplicațiile și banii pe care îi generează reprezintă o sursă vitală de venit pentru numeroase companii de dezvoltare. Un telefon care pur și simplu nu are aplicații reprezintă un utilizator mai puțin care furnizează venit, ceea ce poate duce apoi la pierderi de profit. În 2023, Apple a anunțat că dezvoltatorii de magazine de aplicații au generat 1,1 trilioane de dolari în facturare și vânzări în 2022. În acel anunț, s-a mai menționat că analiza realizată de Institutul pentru Politici Progresive a dezvăluit că economia aplicațiilor iOS susține 4,8 milioane de locuri de muncă doar în SUA și Europa.

„Suntem, de asemenea, sceptici cu privire la dispozitivele AI fără interfețe de utilizator pentru aplicații,” a spus Pearce. „În timp ce AI-ul este descris ca fiind următorul pas înainte pentru experiențele mobile ale consumatorilor, UX-ul bazat pe aplicații va exista cu siguranță încă o perioadă de timp.”

Citește și