• Tesla se confruntă cu o scădere a veniturilor.
  • Acest lucru se întâmplă din cauza ieftinirii mașinilor electrice.
  • Elon Musk apără decizia de a reduce prețurile, chiar dacă aceasta presupune marje de profit mai mici pe termen scurt.

Tesla a contribuit la declanșarea unui „război al prețurilor” pentru vehiculele electrice. Acum, aceste prețuri afectează vânzările și profiturile companiei, scrie BBC.

Compania, care a redus prețurile la vehiculele sale electrice de patru ori în acest trimestru și de două ori în această lună, a câștigat 2,9 miliarde de dolari și este în scădere cu 22% față de anul trecut.

Firma a raportat o marjă de profit brut de 19%. A fost cea mai mică marjă de profit raportată de Tesla de la sfârșitul anului 2020, când operațiunile sale au fost afectate în mod semnificativ de primele luni ale pandemiei.

Recomandări

CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...
CE URMĂREȘTE RUSIA?
NOI AUDIERI LA TIKTOK

Întrebați despre viitoarea direcție a marjelor sale de profit, directorii Tesla au refuzat să ofere orice indicație: „Este un mediu dificil pentru a face o astfel de proiecție. Există o mulțime de incertitudini macro”, a declarat directorul financiar Zachary Kirkhorn. „Există, de asemenea, vânturi din față și vânturi din spate”. El a spus că unele costuri, inclusiv cele de logistică și de mărfuri, scad.

În timp ce compania are doar o fracțiune din vânzările constructorilor auto mondiali, este de departe cel mai valoros producător auto când vine vorba de capitalizarea de piață.

Tesla se confruntă cu o concurență din ce în ce mai mare din partea producătorilor consacrați în domeniul vehiculelor electrice. Unii, inclusiv Ford, au urmat, reducând prețul Mustang Mach-E, unul dintre principalele sale EV-uri. Alții, precum General Motors, au anunțat planuri pentru modele EV care vor fi mai puțin costisitoare decât cel mai ieftin model Tesla.

„Ori de câte ori există incertitudine în economie, oamenii vor amâna, în general, achizițiile noi, achiziții de capital mari, noi, cum ar fi o mașină nouă”, a spus Musk. „Aceasta este o reacție umană naturală”. El a apărat decizia de a reduce prețurile, chiar dacă aceasta înseamnă marje de profit mai mici pe termen scurt.

El a insistat că reducerile de preț au făcut comenzile să depășească producția. Însă, în ultimele patru trimestre, Tesla a produs cu 78.000 de vehicule mai mult decât a livrat clienților, un număr egal cu aproximativ 5% din mașinile pe care le-a construit în această perioadă.

Acțiunile Tesla (TSLA), care și-au revenit în acest an după ce au pierdut 65% din valoare în 2022, au scăzut cu aproximativ 4% în urma rezultatelor.

Citește și