• Ziarul Financiar împlinește astăzi 22 de ani
  • Ziarul Financiar este cel mai longeviv ziar de business din Romania
  • Ziarul Financiar a publicat 5.500 de ediții, peste 200.000 de analize pe ZF Corporate

Cel mai prestigios ziar din România, Ziarul Financiar, împlinește astăzi 22 de ani. În acest răstimp, România s-a schimbat cu totul.
Avem un martor al acestei deveniri – Cristian Hoștiuc.

Cristian Hoștiuc: „Când s-a lansat Ziarul Financiar era o Românie cenușie, aveam lângă noi criza din Rusia, eram extrem de afectați, ne uitam cu îngrijorare la autoritățile noastre, dacă ne ducem spre Est sau spre Vest, speram să ne ducem spre Vest, dar ne era frică de a cădea iar dincolo de Cortina de Fier. Au venit investițiile străine, au început să se îmbunătățească indicatorii din România, oamenii au căpătat încredere, și efectiv, a fost o transformare extraordinară.

Răsfoind puțin ziarul, și răsfoind datele macroeconomice, mă uitam la faptul că PIB-ul României în 1994 nu depășea 40 miliarde de euro, iar acum este la nivelul de 220 miliarde de euro. Salariul mediu era de 150 euro, salariul minim era undeva la 78 euro. Acum avem un salariu mediu care ajunge la 700 euro. Este o creștere absolut fabuloasă. Cred că cel mai important lucru care s-a întâmplat în acești 30 ani -bineînțeles, dincolo de căderea comunismului -, a fost această aderare la NATO și UE. Ne-a scos dintr-o zonă, dintr-o mlaștină și ne-a ridicat pe un anumit platou.

Recomandări

BLINKEN, AVERTISMENT CĂTRE CHINA
UNDE MERGI ÎN VACANȚA DE PAȘTE?
JOE BIDEN, DECLARAȚIE ȘOCANTĂ
O NUNTĂ CU PERIPEȚII
CÂT MAI JOACĂ NADAL
AI LIBER LA TREN

De aici, de pe acest platou, ține de noi să aducem prosperitate mai mare, nu numai în București, Cluj, Timișoara, ci in toată țara. Un winner pe piața business-urilor românești, referindu-ne strict la piața internă, este Dedeman – care Dedeman, de nicăieri, a ajuns cea mai mare afacere antreprenorială românească, cu venituri de aproape 2 miliarde de euro pe an, și care are o evaluare a companiei mult mai mare.

După a fost eMag-ul, bineînțeles eMag s-a lansat la mijlocul anilor 2000, acum eMag a ajuns la o evaluare la fel, de peste 2 miliarde de euro, apoi au fost farmaciile Catena, și Altex. Am avut și avem business-uri care au reușit să treacă peste această perioadă și sunt extrem de valoroase. Din păcate sunt mult prea puține business-uri.”