• UNESCO trage un semnal de alarmă și recomandă o limită de vârstă pentru utilizarea A.I. în școli.
  • Adrian Dragomir: AI-ul este de departe cel mai bun tutore pe care copiii noștri îl pot avea pentru că inteligența artificială te poate ghida pas cu pas.
  • UNESCO a cerut chiar și interzicerea GenAI, în cazul în care ar priva elevii de oportunități de dezvoltare a abilităților cognitive și sociale.

UNESCO trage un semnal de alarmă și recomandă o limită de vârstă pentru utilizarea A.I. în școli. Asta, pentru că instituțiile nu sunt pregătite să gestioneze problemele etice în unitățile de învățământ. Așadar, UNESCO urmează să publice joi un ghid în acest sens.

Adrian Dragomir, fondator Termene.ro, spune că „AI-ul este de departe cel mai bun tutore pe care copiii noștri îl pot avea pentru că inteligența artificială te poate ghida pas cu pas, indiferent de vârsta pe care o ai, pornind de la grădiniță până la clasa întâi, liceu, facultate și așa mai departe”.

Elevii folosesc GenAI, care poate genera orice, de la eseuri la calcule matematice, cu doar câteva rânduri de solicitări. „Ne străduim să aliniem viteza de transformare a sistemului de învățământ la viteza schimbării progresului tehnologic în aceste modele de învățare automată”, a declarat Stefania Giannini, director general adjunct pentru educație în Italia, pentru Reuters.

Recomandări

A.I. NEWS
ULTIMATUM PENTRU HAMAS
CÂT INVESTESC PARTIDELE ÎN PROPAGANDĂ
UNDE MERGE REGELE CHARLES
MACRON A IEȘIT LA ATAC
FERRARI LANSEAZĂ UN NOU BOLID

UNESCO a cerut chiar și interzicerea GenAI, în cazul în care ar priva elevii de oportunități de dezvoltare a abilităților cognitive și sociale prin observații ale lumii reale, practici empirice precum experimente, discuții cu alți oameni și raționament logic independent.

„AI este pur și simplu o altă tehnologie care are capabilități mult peste ceea ce am putut să facem noi până acum. La fel ca orice alt instrument, bineînțeles că poate fi folosit și pentru a face rău, dar înainte de a ne uita la asta și de a ne panica să vedem cum putem să luăm tehnologia asta și să o implementăm în sistemul educational. Societatea de astăzi nu mai are niciun fel de legătură cu societatea industrială pentru care a fost gândit sistemul de învățământ actual”, a mai spus Adrian Dragomir.

Citește și: