• Formula prin care va fi susținută Evaluarea Națională a fost anunțată cu doar 2 luni înainte.
  • Examenul va fi în continuare corectat de 2 profi printr-o platformă digitală.
  • Simularea de anul acesta a adus la lumină mai multe cazuri de notări diferite la aceleași grile.

Evaluarea Națională va fi susținută în aceeași formulă ca simularea. Corectată de doi profesori printr-o platformă digitală. Simularea a scos la lumină mai multe greșeli de acordare a notelor. Ministrul Ligia Deca anunță: „Vor avea o formare toți corectorii în așa fel încât să înțeleagă foarte bine abordarea pe barem și să poată avea o precizie mai mare în notare. Mai mult decât atât, așa cum spunem, încercăm să prevenim și erorile care țin de grilă”.

„În primul rând țin să precizez faptul că această introducere a acestei platforme și a corectării digitalizate nu modifică nici structura subiectului, nici modalitatea de corectare. Deci nu vine cu schimbări din acest punct de vedere. Singurele diferențe sunt acelea că profesorul corectează lucrarea având lucrarea scanată. O corectează de pe calculator și acordă punctajul direct în platformă”, spune Doru Grădinaru, profesor.

„Obiectivitatea este crescută în evaluare”

În schimb, Ministrul Învățământului a declarat că va lua în considerare reducerea numărului de note diferite acordate pentru aceeași grilă. Utilizarea platformei digitale ar putea rezolva ușor problema diferențelor de notare, însă Ministrul Educației susține că orice modificare a metodologiei trebuie anunțată cu cel puțin un an înainte. Anca Țârcă, expert în Educație, analizează situația.

Recomandări

MESAJUL LUI IOHANNIS DE PAȘTE
SFÂNTA LUMINĂ S-A COBORÂT LA IERUSALIM
POLIȚIȘTII CHINEZI, ÎN ILEGALITATE ÎN FRANȚA
SÂMBĂTA MARE E DEDICATĂ RUGĂCIUNII
FIREA ÎL PRINDE PE NICUȘOR DIN URMĂ
BLOOMBERG LANSEAZĂ GHID PENTRU ROMÂNIA

„Această corectură digitalizată are avantajele ei și recunoaștem acest lucru, documente mai puține de completat, sigur că și obiectivitatea este crescută în evaluare, se calculează automat nota finală, școlile s-au organizat, s-au pregătit, au făcut față. Pe de altă parte sunt și probleme care au apărut, note diferite, date pe același sistem din grilă. Tot ce vorbim noi acum, după părerea mea, ar fi trebuit să le regăsim într-un raport de analiză a simulării evaluării naționale realizat de Ministerul Educației. Ori nu avem în acest moment acest raport, avem 2-3 pagini de sinteză”, explică Anca Țârcă.

Citește și