• Baker a acceptat premiul, cu Madison în public, în cadrul ceremoniei de închidere de la Cannes, sâmbătă.
  • Victoria pentru „Anora” marchează un nou apogeu în carieră pentru regizorul independent, care și-a creat un public cult cu „Tangerine” (2015), „The Florida Project” (2017) și „Red Rocket” (2021).
  • El a spus: „Așadar, eu spun că viitorul cinematografiei este acolo unde a început: într-o sală de cinema.”

Regizorul american Sean Baker a câștigat un binemeritat Palme d’Or la cea de-a 77-a ediție a Festivalului de Film de la Cannes pentru „Anora”, o odisee întunecată și profund emoționantă din Brooklyn despre o dansatoare erotică care se căsătorește cu fiul unui bogat oligarh rus, cu Mikey Madison în rolul principal, scrie France 24.

Baker a acceptat premiul, cu Madison în public, în cadrul ceremoniei de închidere de la Cannes, sâmbătă. Victoria pentru „Anora” marchează un nou apogeu în carieră pentru regizorul independent, care și-a creat un public cult cu „Tangerine” (2015), „The Florida Project” (2017) și „Red Rocket” (2021).

„Anora” se concentrează pe Ani, o stripteuză din Brooklyn devenită damă de companie care dă lovitura cu un client bogat, fiul unui oligarh rus, doar pentru ca basmul să se strice. Filmul a fost imediat favorit în rândul criticilor de film, primind recenzii entuziaste la Cannes.

Recomandări

PUTIN ÎȘI APROVIZIONEAZĂ BUNCĂRUL
ZELENSKI CÂȘTIGĂ PRIMA RUNDĂ
SUMARIN RUSESC, REPERAT ÎN LARGUL COASTEI DE VEST A SCOȚIEI
CHINA TRIMITE DOI URȘI PANDA ÎN AUSTRALIA
CHATBOTUL A.I. DE LA META NU VINE ÎN EUROPA
ZELENSKI: PUTIN NU VA PUNE CAPĂT RĂZBOIULUI

„Acesta a fost, la propriu, obiectivul meu singular ca regizor în ultimii 30 de ani, așa că nu sunt foarte sigur ce voi face cu restul vieții mele”, a glumit Baker, înainte de a adăuga că ambiția sa va rămâne aceea de a „lupta pentru a menține cinematograful în viață”.

Regizorul în vârstă de 53 de ani a declarat că lumea are nevoie să i se reamintească faptul că „să te uiți la un film acasă în timp ce răsfoiești telefonul, răspunzi la e-mailuri și ești pe jumătate atent nu este o soluție, deși unele companii de tehnologie ar vrea să credem acest lucru”.

El a adăugat: „Așadar, eu spun că viitorul cinematografiei este acolo unde a început: într-o sală de cinema.”

Cu câteva momente mai devreme, George Lucas a primit un Palme d’Or onorific din partea vechiului său prieten și uneori colaborator Francis Ford Coppola, reunind două dintre cele mai importante figuri ale ultimei jumătăți de secol de cinematografie americană.

Regizorul iranian Mohammad Rasoulof, care s-a aflat la Cannes la doar două săptămâni după ce a anunţat că a plecat în exil, a primit un premiu special pentru „The Seed of the Sacred Fig”, despre un funcţionar al unui tribunal iranian care devine din ce în ce mai autoritar şi paranoic pe măsură ce protestele încep să se intensifice în 2022.

„Emilia Perez”, un musical despre un şef de cartel mexican care trece de la bărbat la femeie, a fost dublu premiat.

Regizorul filmului, Jacques Audiard, a primit premiul juriului pe scenă, în timp ce premiul pentru cea mai bună actriţă a fost împărţit între vedetele sale feminine, Zoe Saldana, Selena Gomez, Karla Sofia Gascon şi Adriana Paz.

Jesse Plemons a fost desemnat cel mai bun actor pentru că a interpretat trei roluri diferite – un poliţist în dificultate, un membru al unei secte şi un bărbat ale cărui acţiuni sunt controlate de şeful său – în tripticul absurd „Kinds of Kindness”, al regizorului Yorgos Lanthimos.

Cel mai bun scenariu a fost acordat filmului „The Substance”, un body horror despre pericolele tinereţii şi frumuseţii, condus de Demi Moore, despre care regizoarea Coralie Fargeat a declarat că speră să contribuie la schimbarea standardelor stabilite pentru femei.

Miguel Gomez a primit premiul pentru cel mai bun regizor pentru „Grand Tour”, o călătorie eclectică prin Asia a unui funcţionar public britanic şi a logodnicei sale care îl urmăreşte.

Citește și