- Un studiu Pew Research spune că sănătatea mintală a copiilor trebuie să primeze.
- 70% dintre adulți cred că folosesc excesiv gadgeturi în prezența copiilor.
- Timpul mediu petrecut de copii pe dispozitive media este de 9 ore pe zi.
- Peste 50% dintre adolescenți recunosc că sunt dependenți de gadgeturi.
Sănătatea mintală a elevilor ar trebui să primeze în fața adoptării continue de noi tehnologii în educație, arată un studiu despre utilizarea platformelor sociale realizat de Pew Research Center.
Advertisment
Dispozitivele digitale fac parte din viața copiilor încă de la vârste fragede, iar tabletele și telefoanele reprezintă pentru mulți dintre ei cele mai apropiate gadgeturi.
Deschiderea către tehnologie a devenit motto-ul generațiilor actuale de elevi. Tablete și telefoane de ultimă generație fac parte din peisajul casei și apoi al clasei încă din primii ani de viață și apoi școală, dar în spatele ecranelor strălucitoare se ascund și efecte mai puțin pozitive.
Recomandări
Care sunt datele statistice
Datele arată așa: 95% dintre adolescenți folosesc YouTube, 67% dintre adolescenți folosesc TikTok, 62% dintre adolescenți folosesc Instagram, 8-12 ani este vârsta la care copiii primesc primul telefon, 18-24 luni este perioada în care expunerea la tehnologie poate afecta creierul copiilor, 70% dintre părinți cred că folosesc excesiv gadgeturile în prezența copiilor, 37% dintre părinți se luptă cu dependența de tehnologie în familie și 9 ore pe zi este timpul mediu petrecut de copii pe dispozitive media.
Conform studiilor, peste 50% dintre adolescenți recunosc că sunt dependenți de gadgeturi. Iar expunerea îndelungată la ecrane îi poate afecta pe termen lung. Probleme precum anxietate, depresie sau deficit de atenție sunt tot mai des întâlnite.
Specialiștii trag un semnal de alarmă și propun soluții. Printre acestea: stabilirea unor limite zilnice de utilizare a dispozitivelor, alternarea activităților online cu cele în aer liber sau față în față, precum și educarea copiilor în spiritul unui consum responsabil de tehnologie.
Provocarea rămâne găsirea unui echilibru între valorificarea instrumentelor digitale în educație și protejarea sănătății mintale a elevilor, iar cadrele didactice și părinții au aici un rol esențial de jucat.
Citește și:
- Adrian Sârbu: „Nu vom intra în Schengen decât atunci când Putin și Xi vor primi ceva de la America, de la UE”
- Vlad Pascu și părinții lui sunt audiați la DIICOT: Îmi pare rău pentru tot ce s-a întâmplat, nu am cum să dau timpul înapoi
- Austria nu vrea România în Schengen. Alex Georgescu: „Austria are motive interne, inclusiv cele politice. Probabil că a făcut un fel de leapșa cu Olanda”
Partenerii noștri