• Separarea realității de ficțiune nu a fost niciodată atât de dificilă pentru alegători.
  • În timp ce miliarde de oameni se îndreaptă spre urne anul acesta, falsurile de inteligență artificială reprezintă o amenințare reală la adresa informațiilor credibile.
  • Alegătorii au primit deja apeluri telefonice false care se dau drept Joe Biden și au văzut reclame video false cu Rishi Sunak.

Ni se tot spune că inteligența artificială ne va face viața mai ușoară. Cu toate acestea, alegătorii care se vor prezenta la urne în 2024 au motive să se îndoiască. În acest an, aproximativ jumătate din populația lumii va afla cât de problematică este A.I. pentru procesul democratic, în timp ce se pregătește să voteze la alegerile din SUA, precum și în țări precum Marea Britanie, India și Mexic, scrie Business Insider.

Alegătorii, însărcinați să își dea seama de politicile candidaților și ale partidelor, s-au confruntat deja cu o sarcină dificilă. Acum, A.I. amenință să facă acest proces mult mai dificil.

Chiar dacă oprim dezvoltarea A.I., peisajul informațional de după 2023 nu va mai fi niciodată la fel ca înainte”, a scris luna aceasta Ethan Mollick, profesor asociat la Wharton. Progresele recente în AI generativă, stimulate de ChatGPT de la OpenAI, înseamnă că tehnologia este acum o problemă mult mai mare.

Recomandări

CÂT DE SĂNĂTOS E MOȘU?
SOLSTIȚIUL DE IARNĂ
CÂT COSTĂ DISTRACȚIA?
CCR SUB LUPA SUA
RUSIA EXECUTĂ PRIZONIERII

Alegătorii din New Hampshire au aflat acest lucru pe pielea lor, după ce au început să primească apeluri înainte de alegerile primare neoficiale ale democraților, în care Joe Biden părea să le spună să nu voteze. Cercetările publicate în luna august în revista PLOS ONE au constatat că oamenii au avut dificultăți în a detecta vorbirea generată artificial în mai mult de un sfert din cazuri.

Unde ajunge reclama deepfake

Dificultatea de a detecta deepfakes de vorbire confirmă potențialul lor de utilizare abuzivă”, au notat atunci cercetătorii. Falsificările generate de inteligența artificială au cauzat și alte probleme. În Marea Britanie, o cercetare realizată de Fenimore Harper Communications a descoperit peste 100 de reclame video deepfake care se dădeau drept prim-ministrul Rishi Sunak pe Facebook.

Potrivit cercetării, este posibil ca reclamele plătite – dintre care 143 au fost descoperite între 8 decembrie și 8 ianuarie – să fi ajuns la peste 400.000″ de persoane. Finanțarea pentru reclame părea să provină din 23 de țări, inclusiv Turcia, Malaezia, Filipine și Statele Unite”.

Se pare că este prima promovare plătită pe scară largă a unui videoclip falsificat în profunzime al unei figuri politice din Marea Britanie”, se arată în raportul lui Fenimore Harper. Meta nu a răspuns imediat la solicitarea de comentarii din partea Business Insider.

Deși nu este clar cine anume se află în spatele falsurilor profunde din SUA și Marea Britanie, proliferarea recentă a inteligenței artificiale înseamnă că aproape oricine are acces la internet și un instrument de inteligență artificială poate provoca unele pagube.

Citește și