• Dobrogea şi Oltenia sunt pe locul doi în Europa la numărul mic de turişti străini
  • Lipsa turiştilor străini a salvat turismul din cele două zone, anul acesta
  • Castelul Bran, unde principalii vizitatori erau turiştii străini, are pierderi de 90%

N-o să-ţi vină să crezi. Dobrogea şi Oltenia, codaşele Europei la turişti străini, au fost salvate anul acesta tocmai de lipsa vizitatorilor veniţi de peste hotare.

În cele două regiuni, turismul a avut cele mai mici pierderi.

Cristian Bărhălescu, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism pentru regiunea Sud-Est spune că în Dobrogea şi Oltenia, în fiecare an, 95% din turişti sunt români.

Recomandări

METROUL NU MAI BATE PASUL PE LOC
ROMÂNII NU MAI ALEG STRĂINĂTATEA
CINE VA PRELUA ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?

Cristian Bărhălescu, vicepreşedinte ANAT regiunea Sud Est: „Anul acesta au fost câştigători. Au avut venituri diminuate cu 25-30% şi asta datorită faptului că s-au bazat pe piaţa internă. Nu au fost tributari unor chartere, aşa cum s-a întâmplat cu Bulgaria care a avut o scădere de 75-80% la venituri.“

Şi în Oltenia, în Clisura Dunării, de exemplu, din iunie şi până la finalul lunii septembrie, pensiunile de aici au funcţionat la 100% din capacitate.

Florentina e proprietara pensiunii Mai Danube din Eşelniţa. Chiar şi acum are mai mult de jumătate din locuri ocupate.

Florentina Muchitsch – proprietara unei pensiuni din Eşelniţa: „Preţurile au crescut cu vreo 20% faţă de anul trecut. Sunt preţuri destul de mari pentru ce oferă pensiunile din zonă, dar turişti au fost. Cererea este foarte mare.”

Cu toate astea promovarea şi infrastructura lipsesc în Dobrogea. Alexandru are o pensiune în localitatea Sarichioi din Delta Dunării. Anul trecut, 20% din turiştii care i-au trecut pragul au fost străini.

Alexandru Filip – proprietar pensiune Delta Dunării: „Problema noastră ca ţară, ca destinaţie turistică unitară este că nu există o strategie coerentă d epromovare. Şi atunci, fiecare se promovează cum poate, cum ştie, unde ştie. Faptul că eu sunt om de marketing la bază şi că am o agenţie de turism şi ospitalitate, evident, mi-a dat posibilitatea să-mi fac un marketing propriu.“

La castelul Bran, anul ăsta turiștii străini nu au pășit pargul de 10 la sută.
Administratorii sunt nevoiți acum să concedieze aproape jumpătate dintre angajați.