• Pe piață apar noi companii, care vor dezvolte acest sector.
  • Heuro vrea să introducă o ofertă cu trenuri de mare viteză din Londra către Belgia și Olanda, dar abia din 2028.
  • Trenurile de mare viteză pentru România ar putea rămâne doar un vis.

Europenii preferă trenurile de mare viteză și zborurile cu avionul pe distanțe scurte, arată o analiză CNN. Cererea este însă mult mai mare decât oferta.

Analiza CNN spune că extinderea rețelelor feroviare este blocată de capacitățile inadecvate ale gărilor din marile capitale din UE. Un exemplu este tunelul de sub Canalul Mânecii, legătura feroviară submarină dintre Marea Britanie și Franța, care aparține Eurostar. În prezent, compania nu-și poate extinde oferta din cauza problemelor de capacitate a stațiilor din Londra, Paris și Amsterdam.

Pe piață apar noi companii, care vor dezvolte acest sector, cum ar fi Heuro, care vrea să introducă o ofertă cu trenuri de mare viteză din Londra către Belgia și Olanda, dar abia din 2028. Așadar, chiar dacă apar concurenți pe piață, toate companiile se confruntă cu aceleași obstacole: Birocrația, care durează ani de zile, trenuri proiectate, construite și autorizate.

Recomandări

CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...
CE URMĂREȘTE RUSIA?
NOI AUDIERI LA TIKTOK

Cum stă România la acest capitol?

Trenurile de mare viteză pentru România ar putea rămâne doar un vis. O linie feroviară de mare viteză de la București până la Arad ar costa lejer 10 miliarde de euro, o sumă uriașă pentru o țară în care domeniul feroviar a fost neglijat. În loc de 12 ore, călătoria ar dura 4-5 ore. Așadar, sunt investiții mari, iar densitatea populației nu este suficient de mare încât să renteze suma.

Citește și