• Studiul a evidențiat beneficiile potențiale ale unei utilizări moderate a telefoanelor mobile în mediul de lucru.
  • Studiul a urmărit, de asemenea, un număr similar de angajați care au menținut o interdicție autoimpusă.
  • Personalul și-a exprimat nemulțumirea față de această interdicție, susținând că îi făcea să se simtă deconectați.

Utilizarea telefonului la locul de muncă poate reduce stresul și îi poate ajuta pe angajați să obțină un echilibru mai bun între viața profesională și cea privată, potrivit unor cercetări, anunță The Independent.

Acestea au fost concluziile unui nou studiu realizat de Universitatea din Galway și de Universitatea din Melbourne. Cercetarea a fost efectuată la filiala europeană a unei companii farmaceutice globale anonime. Compania suferise o schimbare transformatoare în politica sa privind telefoanele, trecând de la o abordare restrictivă a telefoanelor personale la permiterea accesului liber în scopuri neprofesionale.

Studiul a evidențiat beneficiile potențiale ale unei utilizări moderate a telefoanelor mobile în mediul de lucru, fără a se constata un impact vizibil asupra performanței angajaților.

Recomandări

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
MACRON A IEȘIT LA ATAC
CÂTE LOCUINȚE DEȚINE TAYLOR SWIFT?
RECONSTRUCȚIA FACIALĂ A UNEI FEMEI DE 75.000 DE ANI
CEI MAI BOGAȚI OAMENI DIN SUA

„Din punctul meu de vedere, în ultimii 7-8 ani observ următoarele aspecte, că utilizarea din ce în ce mai deasă a telefonului în orice moment al zilei, referindu-mă aici la oamenii ce au un job, au o meserie și îl folosesc inclusiv la locul de muncă, observăm că informațiile solicitate de aceștia sunt de mare ajutor la locul de muncă pentru că aceștia se duc focusați pe aflarea anumitor informații ce le sunt de folos la locul de muncă”, a explicat Elena Dobre, psiholog, la Aleph News.

Cercetarea a fost condusă de profesorul Eoin Whelan, de la Școala de afaceri și economie J.E. Cairnes a Universității din Galway. Compania farmaceutică a interzis inițial utilizarea personală a telefoanelor în anii 1990 din motive de sănătate și siguranță, pe fondul preocupărilor legate de faptul că angajații erau distrași în timp ce lucrau în apropierea unor substanțe chimice periculoase.

Pe parcursul unui an, cercetarea a urmărit aproximativ 40 de angajați care au profitat de noua politică relaxată și și-au folosit smartphone-urile personale la serviciu.

Principalele constatări ale experimentului includ:

– În ciuda temerilor legate de distragerea atenției de la smartphone și de pierderea concentrării, performanța la locul de muncă nu a scăzut atunci când a fost ridicată interdicția de utilizare a smartphone-urilor.

– Conflictul dintre viața profesională și cea personală – conflictul perceput între cerințele de la locul de muncă și cele din viața personală a scăzut semnificativ pentru lucrătorii care au avut acces la telefoane, în comparație cu cei care nu au avut acces.

– Angajații care au acces la telefoane au declarat că au putut ajuta cu problemele familiale în timpul zilei, contribuind la reducerea presiunii asupra partenerului lor.

– Răspândirea comunicărilor personale pe parcursul zilei a însemnat, de asemenea, că angajații nu au fost copleșiți atunci când și-au deschis telefonul după serviciu.

Citește și