• Studiul spune că ciocnirea spațială care a creat luna a influențat și formarea continentelor.
  • Studiul a fost condus de Qian Yuan de la Universitatea de Stat din Arizona.
  • Studiul sugerează că o cantitate de material din Theia a ajuns pe planeta noastră.

Oamenii de știință au lansat o nouă ipoteză: ciocnirea spațială care a creat luna a influențat și formarea continentelor.

Mai mult decât atât, noul studiu, condus de cei de la Universitatea de Stat din Arizona, sugerează că o cantitate semnificativă de material din Theia, planeta care ar fi lovit pământul în urmă cu 4,5 miliarde de ani, a ajuns pe planeta noastră.

Acesta susține că două rămășițe masive pot fi detectate în interiorul mantalei terestre, sub crusta solidă. Datorită acestei lovituri, pământul nostru este îmbogățit cu fier.

CUM PUTEA FI EVITAT RĂZBOIUL RUSO-UCRAINEAN?
XI JINPING RESTRUCTUREAZĂ ARMATA
IOHANNIS CAUTĂ JOB LA C.E.
BEYONCE FACE SHOW LA VMA
MEGHAN FACE PARTENERIAT CU NETFLIX
TRUMP ȘI ORBAN VOR SĂ FACĂ ALIANȚĂ

Cristian Român – „Theia s-a lovit de Pământ și a format și luna”

„Nu avem de a face cu o descoperire, ci cu o ipoteză care urmează a fi verificată. În anii 1990, analizându-se propagarea undelor seismice în adâncurile pământului, s-a constat că existau anumite zone, în care viteza undelor seismice era mai mică, ceea ce indica prezența unor roci sau a unui material cu o densitate mai mare decât a materiei din jur. Și acum, s-a emis ipoteza că avem de a face cu resturile acestui obiect care purta numele Theia, care s-a lovit de Pământ și a format și luna”, a explicat Cristian Român, editor al revistei Știința și Tehnica, pentru Aleph News.

„Cele două blocuri, se află unul sub Pacific, iar unul sub Africa, la o adâncime de 2.900 de kilometri și au dimensiuni aproape cât continentele. Cum au ajuns cercetătorii la această concluzie? Au făcut mai multe modelări. De câțiva ani tot fac modelări din ce în ce mai precise ale impactului dintre Theia și Pământul primordial, pentru a vedea ce se întâmplă. Se ține cont de unghiul de impact, la viteză. La viteza cu care s-au lovit cele două corpuri cerești, o parte din Theia, practic, s-a topit, a străpuns crusta și mantaua terestră, ajungând undeva la hotarul dintre nucleul planetei și manta. Mantaua se află între crustă și nucleul planetei. E o zonă care are o zonă mai bogată în fier, iar din cauza asta are densitate mai mare”, a adăugat Cristian Român.

Cristian Român: „Cum dovedim că lucrul acesta este adevărat? Cum luăm eșantioane de acolo? Se pare că prin activitatea vulcanică, o rocă topită care se află în mantaua terestră poate ajunge în vulcani. Acest tip de rocă în găsim în Islanda. Islanda s-a format cu marmă care provine din mantaua terestră”.