• După discuțiile din SUA prin care se propune interzicerea TikTok, Financial Times analizează posibilele urmări ale unei eventuale dispariții a tuturor rețelelor de socializare, inclusiv Facebook, Instagram și X.
  • La nivelul societății există numeroase critici față de impactul pe care acestea îl au asupra oamenilor, însă, arată analiza, continuă să fie utilizate la scară largă, inclusiv de cei care le critică.
  • Explicația pentru această situație este dependența.

Dincolo de dependență, arată FT, este vorba și despre încercarea oamenilor de a se adapta la modul în care funcționează societatea de azi. Cei care critică rețelele de socializare au totuși conturi pe acestea pentru că prietenii lor le consideră canale bune de comunicare și au nevoie să fie prezenți pe ele pentru a putea să mențină legătura. Din această cauză, specialiștii numesc rețelele de socializare o “capcană colectivă”. Singurele opțiuni pe care oamenii le au este să folosească rețelele sociale, chiar dacă sunt conștienți de efectul dăunător al lor, sau să fie complet deconectați de la tot ce înseamnă internet și comunicare virtuală.

Care este situația la noi în țară?

În România erau 13,3 milioane de utilizatori de social media în ianuarie 2024, ceea ce echivalează cu 67,4 la sută din totalul populației. O cifră enormă. Datele Meta arată că Facebook avea 9 milioane de utilizatori în România la începutul anului acesta și Instagram – 5 milioane. Când vine vorba de TikTok, cifra este exponențial mai mare ca la Instagram și avem 8,9 milioane de utilizatori cu vârsta de 18 ani și peste în România. Așadar, vedem, unul dintre efectele principale pe care rețelele de socializare le au asupra generației tinere este nefercirea. Raportul Mondial al Fericirii pune România pe locul 32 din 143 de țări analizate.

Citește și

Recomandări

CUM PUTEA FI EVITAT RĂZBOIUL RUSO-UCRAINEAN?
TRUMP ȘI ORBAN VOR SĂ FACĂ ALIANȚĂ
TAYLOR ȘI TRAVIS, SURPRINȘI ÎN LAS VEGAS STRIP
CE SPUNE MAȘINA TA DESPRE TINE?
CUM S-AU CUNOSCUT WILLIAM ȘI KATE?
RAY CHAN A MURIT LA 56 DE ANI